Все игры
Обсуждения
Сортировать: по обновлениям | по дате | по рейтингу Отображать записи: Полный текст | Заголовки

söygü sms-ler!!!

Gelin mahriban agzalar herkim bilyan ya-da belki öz söygüli adamyndan gelen söygü sms-leri şu bloga yazalyn!!!!
 

DYKKAT:hayyş agzalar dine turkmen dilde sms yazmagynyzy .başga dilde yazgy sms-ler ayryljakdyr....

Метки: soygu sms

Murad Saparov, 22-09-2010 10:27 (ссылка)

Всем один вопрос

Если сам не услышишь, или сам прочитаешь, или сам не наталкиваешься лжи, то истину, никто тебе ее не подскажет. Утверждение «копбилмиш адам» когда появилось и как оно отразилось в жизни и в развития туркмен?
Притча. Во время визита в Ашхабад одному французу подарили попугая, говорящий на туркменском языке. Он на родине показывал всем, как попугай говорит «Саг бол», когда дают что - то. Его друг предложил переучить попугая говорить по-французски, т.к. те, кому он показывал попугая, не понимали по- туркменский. Хозяин согласился и спросил, а как я его переучу? Ты каждый раз, давая ему еду, громко говори «Мерси» и он научится. Прошло время и ничего не вышло. Тогда друг предложил попугаю давать в сутки еду 2 раза: рано утром и поздно вечером, в течение месяца. В то же время записать на магнитофонную ленту слово «Мерси», и чтобы это слово без остановки звучало весь месяц рядом с попугаем. Прошел месяц и хозяин подает конфету попугаю, а он: «Оразаныз кабул болсун!»

Däliň Akyl bilen duşuşygy

Däliň Akyl bilen duşuşygy

ýazan belli däl
ýa-da Belli DÄLI

Arada bazarda geň birini gördüm. Öz-ä bir horja, egninde-de köneje eşigi. Ol her geçeniňem alkymyna dykylyp barýar, mümkin hyzmatyny hödürleýändir-dä. Her kim oňa: "Özümkini nätjegimi bilemok" diýýär-de deňinden geçiberýär. Käbiri-hä: "Bar, göläňe dogra" diýibem azgyrylýar. Her kimiň derdi özüne ýetik, her kim ondan elli bizar. Ahyry ol ýoluň gyrasyna geçip, aglamaga oturdy. Oňa nebsim agyrdy. Näçe gündir, içinden ýyly geçene meňzänok, bolmanda göwünlik bererin. Göwnüm ýetse garnynam doýursam doýuraýaryn diýip pikir etdim. Baryp başyny sypalap, "Näme beýle gözüňden boýur-boýur ýaş dökýäň? Näme derdiň bar?" diýdim. Ol elini salgady-da hynçgyryp-hynçgyryp, agyň arasyndan: "Sen geçiber. Saglar menden bizar, Däli meni başyna ýapsynmy?" diýdi.

-Beý diýme, how. Dälide-de göwün bar. Men-ä saňa dözmän geldim. Saňa kim diýerler?

Ol başyny galdyrdy. Bäh, onuň gözleriniň çuň hem mähirlidigini Akyl diýlen mähirli zat bolýan eken-ow. Ol gözýaşyny sylyp maňa jogap berdi:

-Men Akyl. Iň köp hem iň gyt, iň halanmaýan, hem iň gözlenýän zat men.

-Şondanmy akylyň köp-de, akyllynyň azlygy?

Bu sowalyma Akyl görgüli hasam bozulyp: "Hawa, däli gardaş, şondan, şondan" diýdi-de, ýüzüni tutup, eginlerini silkip-silkip has beter aglamaga başlady.

-Hany diňsene, seň Akyllygyň nire, beýdip ejizläp durmaň nire? Akylam bir akmak meni almady diýip aglarmy?! Bu bir tebigy zat ahyry. Seň Akyl bolup şuňa düşünmeýşiňe men haýran.

Akyl zordan aglamasyny goýdy.

-Ýalňyz galdym. Her kim meni süňk duşmanydyr öýdýär. Näçe akmak bolsaň, nadan bolsaň şonça-da bu dünýede ýaşamak aňsat diýen düşünjä uýýarlar.

-Dagy näme ýalanmy? Akmaklykdan geçip däli bolsaň dagy hasam hezil.

-Seň bu gürrüňiň kör bolsaň hezil, seni idekleýärler, barjak ýeriňe äkidip getirýärler, iýjegiňi bişirip öňüňde goýýalar, hat-da köçedenem geçirip göýberýärler diýen ýaly bolýar. Emma, gel, beýle hezil bolsa gözüňi oýaýyn diýseň bir kişem etmez.

-Gözlüligiň nämedigini köre düşündirersiň, ýöne akylyň nämedigini akmaga nädip düşündirjek?

Nädersiň Akyl bu sowalyma jogap tapyp bilmän başyny aşak sallap duruberse. Däliň akyldan döwi güýçli diýildigi şu bolýandyr-da. Ýöne dogrymy aýtsam bu "ýeňşimden" hoşal-a bolmadym. Akyla nebsim agyrdy.

Şol wagtam aňyrdan goşarlary tüýlek bir daýaw pyýada geldi-de ýaňky biçäräniň berdi eňeginiň aşagyna. Görgüli ýere ýazylyp gitdi. Dälem bolsam meňem tas ýüregim ýarylypdy. Ejiz bijäre ýene dikeldi. Dikeleni bilen ýaňky doňýürek paýyş sögüp, ony ýene-de urdy. Akylyň agzy-burny gara-gan boldy. Sary giden köneje köýnegi ganyna boýaldy. Ol şonda-da ýene dikeldi.

-Men saňa näçe diýdim, şu taýlarda görünme diýip. Näme meň müşderilerimi elimden aljak bolýaň. Gepe düşmez haýwan.

Men durup bilmedim. Akyly bu ýyrtyjynyň elinden aldym.

-Ýör, how, gideli bu ýerden. O seni öldürýär ýogsa.

-Dagy näme?! Öldürerin, ýene bir gezek elime düşäýse öldürerin.

Akyl sesini çykarman meniň yzyma düşdi.

-Kim-aýt, o ganhor?

-Nadanlyk.

-Aý, goýa. Bolasy, ýüzi tanyş göründi-le.

Men gaňrylyp-gaňrylyp nadanlygyň ýüzüne seretdim. Göräýmäge ony beýleki adamlardan tapawutlandyrar ýalam däl. Onda birhili nadan sypat ýokdy. Onuň gyzyl dişleri, mahabatly ýöreýşi, ýakymsyz gülküsi bardy. Hem özünden juda hoşaldygyny aýdyp duran gözleri sowukdy. Näme-de bolsa ondan daşyrak duran ýagşy.

Soň men horlugyndan süňk bolup galan biçäre Akylyň ganyny ýuwup, nahar-şor berdim. Ol aglamasyny goýsa-da kä wagt hynçgyryp: "Maňa sag dal, däli hossar çykar diýip asla pikirem etmeýärdim. Özüm Akyl bolsamam şoňa aklym ýetmändir" diýip, göwresine geliuşmeýän gazan kellesini ýaýkaýardy.

-Ýaňky waka düşünmedim-le, sen nadanlykdan ýeňiläýdiňmi?

-Häzirlikçe ýeňildim. Ýöne Sowat diýen diýen dostum bar, şol gesin. Oň ýanynda nadanlygyň demi çykmaz.

-O dostuň häzir nirede?

-Düýn turistik syýahata gitdi.

-Şoň gidenini bilip, ýaňky Göroglylyk satýarmy, onda?!

Akyl başyny atdy-da soňam: "Senem Däli bolsaň däliligiň bilen geziber. Däliden sorag ýok. Däli halyňa akyllysyrap ýörme, ýogsa..." diýdi-de dymdy. Ol sözüni gutarmansoň, näme diýjek bolanyna düşünmedim. Bir akylly zad-a aýtjak boldy, ýa-da aýtdy welin, däli kelläm düşünmedi.

Soňam Akyl meniň bilen hoşlaşdy-da öz ýoluna gidiberdi. Dagy, daliň ýanynda akyl uzak durarmy diýsene. Käwagt ony şeýle bir göresim gelýär. Köçe-köçe enteýän, ýöne oňa hiç duşup bilemok. Sowat dosty syýahatda köp eglendimi, ýa-da onuň özem gezelenje ötägitdimi, bilmedim. Birden duşsaňyz maňa habar bereweriň. Onuň bilen ýamaşgan oturasym, ondan köp zatlar sorasym gelýär.

Dushnukli Ýaşaýyş

Dushnukli Ýaşaýyş we Ölüm
Okuwa gidip barýan. Awtobusyň aýnasyndan daşary seredip. Köçeden geçýän maşynlary, adamlary synlap. Herkim öz hysyrdysy bilen. Işe gidip barýany haýsy, okuwa ugrany haýsy.
Ahli adamlar näme üçin ýaşaýalar dünýäde? Men näme üçin ýaşaýan? dünýä gelipdirs ynsan bolup. näme üçin? näme üçin biz ot, haýwan, agaç ýa başga bir zat bolup ýaradylmandyrs? kellämi şeýle pikirler basdy. bularyň ählisiniň sebäbi bardy. Men ölümi özüme şeýle ýakyn duýýadym 2 hepdeden bäri. Dünýädäki ähli zatlardan gaçasym gelýädi. Meň derdimi düşünjek menden başga hiç kim ýokdy töweregimde. Uniwersitede bardym. Jaň wagtynda daşaryk seretdim. Gün çoýup dur dünýäni, hemme zat gülala güllükdi. Oglanlar basketbol oýnaýady, parkda oglanlar-gyzlaryň degişip gülişýän sesleri eşidilýädi. ýöne ýene-de ölüm düşünjesi meň ýakamy göýberenokdy. şu görýän adamlarymyň hemmesi 60-70 ýyl soň ýeriň aşagynda çüýrän jeset boljak. Belkem süňklerem gurap galar. Onda biz name üçin geldik bu dünýä? şeýdip okuw okap, işläp, pul gazanmak üçinmi? Onsuzam gabra gidenimizde kependen başga zat äkidip bilemzoga ýanymyz bilen. Biri aýtmyşlaýyn ýalaňaç dogduk ýalaňaçam ölýäsa biz. ölmek we ölüm nähili zatka? Belkem durmuşymyzda pikir etmekden iň gaça durýan pikirimiz şoldyr. Näme üçin gaçýas durmuşymyzyň iň gaçylmaz hakykatyndan. Hemmämiz ölmelä biziň. Gabyr diýilýän şol dörtburç gutydan kim gutulypdyr. Adam diýip dünýä geleniň soňy şola. Maksadymyz näme şu durmuşda? Meň durmuşymyň manysy näme? Ene-Atammy? watanymmy? ýa özümmi?
ýok men ölmek islämmok. Entek men ýaş oglan. ýaşasym gelýä. Men durmuşymyň baharynda şu wagt. Etmeli işlem kän. Men ene-atamy munça çeken azaby üçin razy etmelä, men entek halkym üçin etjek zatlam bardy ahyry. ýöne näçe gynansakda ezraýyl gelende soranokda bulary. Janyňy alýa gidýä. Ol ýaş garra seredenok. Onda mundan çykyş ýol näme? Bu zatlary ýatdan çykaryp her wagtky durmuşyma dowam etmekmi? ýalançy ahyry bu dünýä. Henizem agyrýa. Her agyryşynda maňa ölümi ýatladýa. Tanyşlar, dostlar hiç kim bilmeýä muny. Sebäbi men daşymdan seretseň şeýle şadyýan. Hamala dünýäniň iň bagtly adamsy. ýöne ölüm diýlýän hakykat şeýle aýdyň. Hatda şu töweregimdäkileň hemmesi oýunjäk, ýalançy ýaly görünýä maňa. düşünýäňizmi nämedigine? Kiçi ýaşly çagajygyň elinden oýnap oturan oýunjagyny alsaň aglar. Sebäbi ony söýýä. Ýöne ana kakaň geldi, daýyň geldi diýseň ylgaşlap gider hemme oýunjaklaryny taşlap. Aslynda bizem şol oýunjagy oýnaýas. şu ýaşaýan durmuşymyz şo çagajygyň elindäki
gurjakdan tapawudy ýok. biz şeýle baglanypdyrs bu ýalança. Elimizden alynsa hemme zadyň soňy geljek ýaly.
Durmuş nämekä? siziň pikiriňiz barmy bu babatda? oýlanyp gördüňizmi? Biz bize berlenleri iň gowy şekilde ulanyp bilýäsmi? öläýsek eger... ahyrymyz neneň boljak? Pikir etdiňizmi?

MAGTYMGULY PYRAGY

Magtymguly aýdar,

men häki-paýam,

Ymamlar ýolunda

hem jan pidaýam,

Kemine bende men,

kelbi-gedaýam,

Ýa Apbas Alyýa

bagyşla bizni.

настроение: Бодрое

Türkmen Aýdym Sözleri

Salawmaleykumlar mahriban agzalarymyz!
Gelin mahriban agzalarymyz şu bloga her kim öz söyen aydymynyn sözlerini yazalyn...

mahriban agzalar kabir blokda kyn düzgünleri boyunça men ilki dine aydymlary goymaly bolyan, sebabi sonky yazgylarda audio goyup bolanok....meni dogry düşünersiniz diyip umyt edyan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.




 


 
 
 


настроение: Веселое

Метки: Ajysy bolmadygyn, suyjusi bolmaz.

Orsyetdeki Etnograf muzeyinin arhivinde gadymy Turkmenistan.

Orsyetdeki Etnograf muzeyinin arhivinde gadymy Turkmenistanyn dokumental taryhy suratlary.
undefined  ]

Nazar -, 14-05-2010 14:13 (ссылка)

G.Ezizow

Eger bu dünýeden gitmeli bolsa

Islemezdim gitmekligi baharda,

Bahar çagy pyýala deý bägüller,

Gyraw bilen dolup durýar säherde…



Eger bu dünýeden gitmeli bolsa

Islemezdim gitmekligi tomusda,

Şol agşamlar ýap boýunda teneçir,

Oýnanda owadan oýnaýar has-da…



Eger bu dünýeden gitmeli bolsa

Islemezdim ýitip gitmegi güýzde,

Güýz miwesi patlap çaýra gaçanda,

Şygyrlar gaýnaýar ýüregimizde.



Eger bu dünýeden gitmeli bolsa

Ap-ak garly gyşam bolmazdym gaýyp,

Sowuk günler ýatlap çagalyk döwrüň,

Hezil bolýar buzda oýnasaň taýyp.

Памятник Махтумкули Фраги в Астрахани.

В Астрахани, накануне открытия памятника классику туркменской литературы Махтумкули Фраги, вышел в свет сборник стихотворений поэта.
 Древний российский город, отметивший в минувшем году свое 450-летие, имеет прочные исторические связи с Туркменистаном и его представителями. Более трехсот лет назад часть туркменских племен, притесняемых воинственными восточными соседями, совершила переселение на территории Российской империи. Часть переселенцев добралась до Ставропольских степей, часть – осела на полдороге – в районе Астрахани. В этих двух географических точках компактное проживание туркмен сохраняется и по сей день.
Туркменское население Астраханской области бережно хранит память о посещении этого края великого философа и мыслителя Махтумкули.
В регионе действует Астраханское отделение Гуманитарной ассоциации туркмен мира. В селах Атал и Фунтово, где проживают туркмены, открыты мечети. В селе Фунтово действует музей, рассказывающий об основных этапах истории туркмен. 

Murad Saparov, 17-02-2011 20:54 (ссылка)

Будьте сами светом для себя и других

Пока не появлялись пророки: Будда, Магомед и Христос, один человек искал единственную истину. Он приехал в одну страну, никому неизвестная, и собрался уже ехать дальше, и зашел на заброшенный храм. Жрец храма сказал ему, что именно здесь прячется истина. Человек не поверил, но жрец уверял и подвел к большой статуе, на которую было наброшено черное покрывало. Человек сдернул покрывало и увидел перед собой ужасное, страшное, омерзительное лицо. Он отшатнулся в испуге: - Эта и есть истина? Истина: - Да, это я и есть. Человек: - Но какая, же ты страшная, страшнее тебя нет никого, как, же я о тебе расскажу людям? Кто мне поверить? Истина: – Ты найди умные слова, напиши красивые книги, и тебе все поверят.
Будда умирал. Он: - Это мой последний день. Если у вас есть, что спросить, спрашивайте. Настал час, когда каждый должен идти своим путем. Беспросветная тьма окутала учеников. Ананда — любимый ученик заплакал, как дитя. Будда: Что ты делаешь, Ананда? Ананда: - Что нам теперь делать? Мы шли в твоем свете. Все было безопасно и хорошо. Мы совершенно забыли, что есть тьма. Теперь ты уходишь, что нам делать? Будда: - 40 лет ты шел в моем свете и своего не смог найти. Если бы я прожил еще 40 лет, ты бы не достиг своего света? Чем дольше ты шел в заимствованном свете, тем больше ты терял. Лучше мне уйти. Будьте сами светом для себя и других. Я буду следить вашими действиями из микромира.
Человек попал на суд Божий. Бог: - Ты хорошо прожил свою жизнь и не запятнал свою душу грехами. Тебе дорога в рай. При этом присутствовали буддист, мусульманин и христианин, и они Богу: Вы ошибаетесь, отправляя этого человека в рай. Мы всю жизнь прожили рядом с ним. Он не крещен, не обрезан и не посещал храм, мечеть и церковь. Милосердие хорошо, но без порядка все станет с ног на голову. Человек подтвердил обвинения. Бог указал человеку на дверь в ад. Обвинители:- Вот теперь справедливость восстановлена, и каждый будет находиться там, где ему и положено. В процессе участвовали Будда, Магомед и Христос: Мы пойдем с человеком и, четверо шагнули вместе в дверь ада. До сих пор Будда, Магомед и Христос находятся везде, ибо смотрят они не на должности, звание, степени и чины, на посещение в храм, или мечеть, или церковь, молиться, или нет, а на чистое сердце человеческое, наполненное любовью, и не запятнали свои души грехами.
В последние полвека Человек и Компьютер подружились, они вместе смело шагают, раскрывая все тайны Вселенной, и исправляя постепенно свои пороки, в том числе показали, что нет смерти. В сердце, в уме Человека живут Бог, Будда, Магомед и Христос. Чтобы убедиться в этом, создать 6-мерный виртуальный мир, размера 2х2х2м. Знаем, что не зависимо от цвета кожи - внешности, идеальная женщина, достигшая 25 - летнего возраста состоит из 360х10ст.21, а мужчина, 366х10ст.21 клеток. Клетка имеет размер 10ст. -21 = 1бутто, при этом каждая клетка сам человек. Это в математике считается, что часть равна целому. В левой части этого мира показать каждого человека (предка и нас) с 6 сторон внешне и внутренне: сверху, снизу, спереди, сзади, слева и направо. А правой части - после удаления чужие клетки, и вставкой свои. Каждые станут живыми бриллиантами, будет светом для себя и других.

Lebap .

Lebap welaýatyndaky
taryhy ýadygärlikleriň
ÝERLEŞIŞI

 

Метки: lebap.

Murad Saparov, 23-06-2009 02:26 (ссылка)

Нейтральный Туркменистан – центр Земли

Во Вселенной каждая планета, в том числе Земля – единственный экземпляр. Каждая планета должна иметь свой единственный центр, диаметр, радиус и вес. До сих пор никто точно не определил эти величины. Проведем эксперимент. Карту мира - прямоугольная система координат на плоскости сложим точно на 2. Тогда центр прямоугольной карты является точка пересечения взаимно перпендикулярные прямые, соединяющие середины сторон прямоугольника. Эта точка попадает территории Туркмении. Мы говорим, что живем внутри земного шара. Считаю, что Земля внешне кубик – рубик порядка n=24. Каждые 6 поверхности – есть большой квадрат, разделенный на 24 часовые пояса – 576 квадратов. Каждые квадраты имеют свои центры, отличаются друг от друга на 1час. Каждая сторона квадрата имеет длину 1000км. Тогда каждые из 576 квадратов разделены на 1миллион кв.км. Каждый большой куб покрыт 1миллиардов кубиками. Через каждый 1000км проходит стена, высотой 12000км. В течение 1часа Солнце освещает 24 кв. км, а в течения 24 часов все 576 кв. км. Если поместим внутри этого кубика - рубика шар, то он касается в 6 точках, причем точка касания будут центрами сторон: востока, запада, зенита, надира, севера и юга. Средние стены шар разбивает точно на 8 частей. Три взаимно перпендикулярные диаметры пересекаются в центре шара. Тогда диаметр 24000км, а радиус – 12000км. Если поместим шар внутри кубика – рубика порядка 19, то он касается в 6 точках, причем точка касания будут центрами квадратов: востока, запада, зенита, надира, севера и юга. Большой квадрат разделен на 361 квадратов, т.е. одного квадрата окружают 360 квадратов. Тогда диаметр шара = 18000км, а радиус =9000км.  считали 6370 км. Значит, все расчеты не верны. Тогда получается, что прямоугольная система координат на плоскости не верно, а должна быть квадратная. Мои расчеты. Шар - есть клубок, у которого начало совпадает с центром. Если размотаем клубок, то получим отрезок. Длину отрезка всегда можем измерить с помощью натуральных чисел. Принцип работы спидометра. Знаем, что круг радиусом делится на 6 частей, то диаметром 3. Вписанный в круг правильный шестиугольник с диагоналями – есть куб внутри шара. Длина ребра куба = радиусу шара. Тогда периметр квадрата равен 4, а круга = 3. Значит, соотношения между числовыми характеристиками шара и куба является ¾. Если квадратную карту сложим точно на 2, то Центром Земли считать «святое место  – 360»  7км юга гор. Куня-Ургенча, куда упал метеорит 20.06.1998г. Поставим в эту точку компас и проведем экватор, меридиан и вертикал, тем самим определим границы сторон: востока, запада, зенита, надира, севера и юга. Теперь  точно узнаем, когда появилась Земля, разделилась на материки, горы, океаны и другие. Все эти данные занести в памяти компьютера, то всегда можно управлять Землей. Эти данные относятся и другим планетам Вселенной. Тогда в дальнейшем Человечество должен управлять Вселенной.

 

Получается так: не зная ни начало и ни конца: списал у одного автора – плагиат, у 2 – компиляция, у 5 – реферат, у 20 – диссертация кандидатская и у 50 – докторская диссертация, и т.д. получали степени и звания. Мне приходилось пройти все эти этапы, и поэтому надеюсь, что чистосердечное признание будет учтено, как смягчающее вину обстоятельство. У меня есть много оправдания. Многие забыли содержания школьных предметов, для многих повторенье – мать ученья. Предлагаемые мной материалы резко отличаются от вузовского и школьного образования, и даже противоречат существующим теориям. Все мои утверждения обоснованы доказательством великой теоремы Ферма (находится в http://ferma.tm.iatp.net).Для точного расчета возникновения, развития Времени и Жизни предлагаю новый календарь, который находится в http://www.rojdenierus.ru/f....Календари будущего: календарный проект Сапарова М.

SHOH TM, 28-06-2010 15:46 (ссылка)

Без заголовка

magtymguly sozun bilene sazdyr,
bilmedik adama gury owazdyr,
adam bar mun tumen iydirsen azdyr,
bardyr adam iyen nanyna degmez..

Döwi ýenen Mämmet .

Bir bar eken, bir ýok eken. Bir adamyň üç gyzy we üc ogly bar
eken. Ol adam gyzlarynyň birini möjege, birini gaplaňa, birini bolsa
ýolbarsa berýär. Ogullary muňa gynanyp, erbet görüpdirler.
    Günlerde bir gün ol adam agyr keselleýär. Şonda ogullaryny
çagyryp:
- Men ölsem, mazarymy üç günläp saklaň  - diýen.
Şondan soň, goja basym ölýär. Agalary kakasynyň sözüni ýatlamansoň, iň kiçileri Mämmet:
- Kakam näme diýipdi? Ýörüň-dä, onuň mazaryny saklalyň -
diýen.
Agalary oňa:
- Ýok, biz-ä gitjek däl. Ol ýerde näme işimiz bar? Bar, sen gitseň gidiber - diýipdirler.
Mämmet:
- Bolýar onda, halanyňyzy ediň - diýipdir-de özi baryp, kakasynyň mazarynyň ýanynda oturypdyr.
Mämmet birnäçe wagt oturandan soň, asmandan bir ýel atly parlap
gelipdir-de, amanlyk-saglyk soraşyp, atynyň guýrugyndan bir azajyk
gyl alyp:
- Gyssanan wagtyň çirkizseň, ýetişerin - diýip, eline berip gidiberipdir.
Ertesi gije Mämmet atasynyň mazaryny saklap durka, ýene bir dor atly gelip, amanlyk-saglyk soraşyp, atynyň guýrugynyň gylyndan bir azajyk beripdir-de:
- Gyssanan wagtyň çirkizseň, derrew ýetişerin - diýip gidipdir.
Üçünji gije bolsa, bir gyr atly gelýär-de, şeýdip gidýär.
    Soň Mämmet  şol ýurduň sygryny bakýar-da geziberýär.
    Günleriň birinde şol ýurduň patyşasy jar çekdirýär. Onuň üç sany
 gyzy bar eken. Patyşa gyzlaryny gezekli-gezegine bir beýik çynaryň
üstüne çykaryp oturtmagy we kim üstünden atyny bökdürip bilse,
gyzlaryny şoňa bermegi makul görüpdir. Ana, onsoň bu habary jarçy
bütin ýurda ýetiripdir.
Mämmediň agalary ertesi irden bagtlaryny synamak üçin bu
çakylyga ugraýarlar. Mämmet bolsa sygyryny bakmaga gidýär. Ol otluk
meýdana baryp, sygyrlaryny goýberýär-de, ýel atyň guýrugyndan berlen
gyllary çirkizýär. At derrew häzir bolýar. Onuň bökdergisinde bolsa,
gyrmyzy don, ak telpek, tirme guşak we beýleki gerekli zatlar bar eken.
Mämmet derrew çalşyrynýar-da, aty münüp, toý ýere ugraýar. Ol
agalarynyň yzyndan ýetip, amanlyk-saglyk soraşýar. Agalary Mämmedi
tanamaýarlar.
Toýa baranlaryň hiç birisi atyny gyzyň üstünden bökdürip bilmändir. Gezek Mämmede ýetýär. Ol eline bir alma alyp, debsäp, goýberipdir weli, aty çynaryň ýokarsynda - hol al - asmanda oýnap ýör diýýär. Mämmet “uly agama” diýip, alma bilen gyzyň iki göwsüniň arasyna urupdyr-da, aşak düşüp gidipdir. Egin-eşigini çalşyryp, aty goýberip, sygryny bakyberipdir.
Uly agalary ertesi ýene gidipdirler. Mämmet bu gezek sygyrlaryny
pytradyp, dor aty çagyrypdyr. Ýene-de agalarynyň yzyndan ýetip, saglyk-
amanlyk soraşyp geçiberipdir. Olar munuň kimdigini gümanam
etmändirler. Bu gezek hem hiç kimiň aty gyzly çynaryň üstünden böküp
bilmeýär.

Метки: turkmen-erteki

SHOH TM, 04-07-2010 18:50 (ссылка)

KERIM GURBANNEPESOW

APAT

YAGŞYNY WASP ETMEK-ŞAHYRA ADAT,
DINE ADATAM DAL HOKMANLARDANDYR.
GELINLER IÇINDE GÖRDÜM BIR APAT YOK,
APATAM ONA GURBANLARDANDYR.

MANLAYY BAHARDAN YASALAN YALY,
YANAGY SAHERDEN YASALAN YALY,
GABAGY MAHIRDEN YASALAN YALY,
DODAKLARY ŞEKER DAMYANLARDANDYR.

ELLERNIN BARMAGY MISLI BIR SEÇEK,
DÖŞLERI MEYDANLY GÖZLERI GOÇAK,
BILI YARYM GUJAK, ŞAÇY BIR GUJAK,
GÖZLERI BAR-DÜYPSIZ UMMANLARDANDYR.

GÖZLERININ AGY DÜNYAN GÜNDIZI,
GÖZLERNIN GARASY-GIJAN TAMIZI,
MEGEREM ŞOL ALA GÖZLERIN ÖZI
GIJANI GÜNDIZI YASANLARDANDYR.

YÜZ GELNIN IÇINDEN SAYLANYP BOYY,
BIR ÖZI BEZAP DUR GIDEN BIR TOYY.
EDEBIN MERKEZI, AKYLYN ÖYI.
ŞAHYR ONA AKYL HAYRANLARDANDYR.

SAYLAP SEÇIP , AJAPLARYN AJABYN,
HAYSY YIGDE BAGŞ ETDIKA GUJAGYN.
ŞOL GUJAKDA MEKAN TUTAN GOÇ OGUL,
DÜNYADE IN BAGTLY YNSANLARDANDYR.

Метки: kerim gurbannepesow

Nazar -, 17-05-2010 23:11 (ссылка)

yazylan zatlary okayan barmyka?

AdminlEr; moderler -aadam chekaymeli ekeninizda .. mena gynandym.

Разговор o композиторах.

В кругу турецких друзей (людей искусства)зашел речь о музыке и композиторах. Один из них сказал я слушал молодых певцов Туркмении вся музыка взята либо у нас, либо у других стран. Далее спросил: у вас что не существует кампозиторов? Про молодых мне нечего было говорить, так как я не имею информацию о молодых композиторах. Тогда я вспомнила заслуженного композитора Туркмении Нуры Халмамедова, нашла по интернету его музыку дала возможность им послушать. Они буквально были в восторге, некоторые даже искренне просили меня записать им на диск услышаную музыку. Было очень приятно то что иностранцы по достоинству оценили и запомнили имя Нуры Халмамедова. Под конец хочу попросить кто может поделится музыкой Нуры Халмамедова?! буду очень благодарна!

Chakmi - chaksizlik

Adam ogly näme üçindir çäksizligi söýüşi ýaly, çäklendirmeleri halamaýar. Asmana uçsa çäksiz belentliklere galsam diýýär, çuňluklara çümende-de ýene şol höwes onuň hemrasy. Birini söýse-de çäksiz söýesi gelýär, söýlende-de çensiz-çaksyz söýülmegini küýseýär. Megerem, bu häsiýet, edil ýaňy dünýä inen bäbejigiň öz-özünden enesini emmelidigini bilşi ýaly ynsana Alla tarapyn berlen peşgeş bolsa gerek.
Eger bu pikirlerim edep bilen baglanyşykly bolmasa, onda göwnüm göterilip, asmanym durlanardy. Emma edep, edeplilik ynsany çäklendirýän zat. Edep joşup duran ýaşlygyň ganatlaryny kesýäne meňzeýär. Kä wagt şeýle bir keýpiň kök bolýar welin, köçeden barşyňa zowladyp aýdyma gygyryberesiň gelýär. Gygyraýdygyň, her kim «Bu biedep kimkä?» diýip geň görjek. Ýaşulularyň arasynda ýaşyň kiçi bolup, nobat berilmänkä gürläýseň, ýene sen edepsiz. Ýaş juwanyň özüniň çäksiz söýülmegi üçin has-da özüne çekiji geýnesi, gaşyna-kirpigine timar berip, gerek bolsa ýüzüne reňkdir grimlerem ulanasy gelýär. Emma ol juwanyň garry enesi «Hany seniň haýaň?» diýjek. Onuň seniň söýlesiň gelýäninden habary ýok ýaly. Käşgä özi ýaş bolup görmedik bolsa. Häzirki ýoňa görä, köýnegiň etegini dilmek hakynda-ha hyýalam etme. Garaz, sanasaň sanap oturmaly.
Şu ýerde ýene bir sowal oýlandyrýar. Eýsem egin-eşik adamy üýtgedip bilermi? Ýaşmakly gelniňem gaýyn atasyna ýaşmagynyň aşagyndan diýjegini diýip duranyny göremsoň, bu sowala ýüzugra jogap berip bilemok. Ol-a köýneginiň aşagy dilik eken, dyzyndan aşagy kesik eşikli maşgalanyňam juda arassasyna duş gelinýär. Onda egin-eşik ähmiýet berip, gürrüňini edeniňe-de degmeýän bir meselemi? Gaýta ylmyň we tehnologiýanyň ösen, ynsanyň Aýa gonan döwründe seniň köne biçüw eşigiň, gadymy düşünjeleriň yza galaklygyň alamaty dälmi?
Birden ak sakgaly döşüni tutup duran ýaşulularymyzyň, başlary pürenjekli enelerimiziň, uzyn köýnegi topugyna düşüp duran edaly türkmen gyzlarymyzyň, edebi özünden syratly, saýhally-salyhatly ýigitlerimiziň ýitip gidenini göz öňüme getiremde inim tikenekläp gitdi. Ähmiýetsiz zatlar öz-özünden ýitip gidýär ahyryn. Gyz enesini, ogul atasyny diňlemese, eger egin-eşik ämiýet bereniňe degmeýän bir zat bolsa, Ýewropa medeniýeti hem edil tehnologiýasy ýaly höwes edilýän bir zada öwrülse, her kim şoňa öýkünse, ýaňky, buýsanç bilen sanan aýratynlyklarymyňam ýitip gitmegi mümkin ýaly göpündi.
Emma, Hudaýa şükür, ägirt imperiýalar guran döwründe-de, şahyryň aýdyşy ýaly «ykbaly ýandakdan pes» bolan ýyllarynda-da türkmen dilinem ýitirmändir, milli eşiginem. Eýsem, türkmen çäksizligi söýmedimikä? Megerem, bu özboluşly millet edepde-de çäksizligi söýen bolmaly. Çäksiz edepliligi başyna täç edinen bolmaly. Seniň bu söýgiň gurbany bolaýyn. Goý, bu söýgi sende hiç kemelmesin.

Beyik shahyr Gurbannaza ezizov hakda.

Beyik shahyr Gurbannaza ezizov hakda.



Turkmening yuregining torunde myasyp orun alan ,yigriminji asyryng gornukli turkmen shahyry
Gurbannazar Ezizovyng poeziyasy oz dowrunde hem ging hadysa hokmunde Kabul edilipdi.Sebabi ol adamlary kamillige beygeltmek yaly mukaddes borjy yuk edinip, yetmesi kyn menzile ahli erki hem durky bilen yol chekinipdi.

<>

Sheyle belent borjy abray bilen yerine yetiren, oz shygyrlary bilen adamlary kamillige chagyrmak ugrunda shehit bolan shahyr.

<< men bir duzme yazdym durmush barada,
Gymmatyn olchemek wezipang sening>>
Ya-da
<< soyung meni -yurek soygi kuyseyar>>
Diyeninde ol ozuning shygyryetine dushunilmegini juda-juda kuysapdir. Hachan-da ozone dushunilende adamlaryng kamillige tarap ozgerjekdigine ynanypdyr.Gurbaazar Ezizovyng poeziyasy sgu gunler hem ozuning merjen daneleri deyin syrly manylaryny shygryyet dengzining chungluklarynyng agtarylyp tapylmaklygyna ,ogrenilip halka yetirilmegine garashyar.
Geling biz shahyryng dunya, durmush, soygi we kamillik baradaky chung manyly shygyrlaryna dushunjek bolalyng!
<< seni soyup goz yetirdim bir zada:
Kynchylyk yok,
Ejizlik bar dunyade>>
Her bir okyjynyng kalbyna taze bir dunyani achyan, shahyryng shu doga deyin setirlerinden bashlap yuze chykyan soraglara biz beyleki goshgularyndan aydyng jogap tapyarys. Yone ilki bilen bellemeli zat shahyryng <> diydigi <> diydigi daldir.biz bu soze <> ya-da
<< basharyp bolmayan zat yok>> diyen manyda dushunmeli.elbette adamyng ang-payhasynyng, kamil ruhy guyjuning onude yetilmejek menzil yokdyr.munung sheyledigine dunya ylmynyng hazirki yeten derejesi hem subut edyar.
Ylmyng hem emeling guyji bilen bu gun adam nameleri etmeyar?!Nirelere yetmeyar?!emma adama yene nsme yetenok?!muncha guyjing eyesi bolan adam yene nameden ejizlik edyar?!bizing kynchylyk yok diyip yoren zatlarymyz namelerden ybarat?!
Butin dunya adamlarynyng onunde keserip duran shu apet sowallara bizing zehinli shahyrymyz Gurbanazar ozuning yagty jogaplaryny goyup gitdi.

<>
<>
<>
<< dunya adamlary doretdi ,indem
Siz bu dunya dushunmegi basharyng!>>
shahyr mamla, diymek , adama <>,<>,<> yetmeyan eken.Diymek ejizlik etyan kynchylygymyz hem dushunmeyanligimizde​ eken.
<<… soyup goz yetirdim>>
<>.
<>
<>
<< soyging –kamillikde makam diregim>>
<>
Sho dert bilen onyar , tamiz duygymyz>>
Soymek , yshka dushmek.yhlas etmek.Gurbannazaryng​ soygusi- kamil ynsanyng soygusi. Kamil adam bolomagyng yshky.
Alem- jahany bagdan tanen birje yapragyna chenli soymek.
Ynha bizi kamil bagta yetirjek kamil ynsanyng soygusi.
Elbetde, sheyle belent soygini gazanmak ansat dal.meng ozum-a shol belent soyga iman diyip dushunyan.
Mening pikirimche , Gurbannazar oz dowrunde imanly yashamagyng yoluny salgy beripdir.
<>
<>
Howa biz bu dunya soyup dushunmeli ,soyup akyl yetirmeli. Yone shol soyguning sowlup gechip bolmayan derdi-hasraty bar-a.

MOLLANEPES

Mollanepes

(1810-1862)

Mollanepes türkmen edebiýatynda söýgi temasynda döreden
şygyrlary hem-de "Zöhre-Tahyr" dessany bilen meşhurlyk gazanyp, "yşk mülküniň
şasy" adyna eýe bolan şahyrdyr.

Mollanepes 1810-njy ýylda Sarahs töwereginde dünýä inýär. Onuň kakasy Molla
Kadyrberdi döwrüniň sowatly adamlaryndan biri bolupdyr.

Mollanepes maşgalada sagdyn terbiýe alyp, oba mekdebini tamamlandan soň, Mary, Buhara
medreselerinde okaýar.

Şahyr aýaly Bossantäç bilen bagtly durmuşda ýaşaýar. Olaryň Muhammetrahym hem
Resul atly iki ogly bolupdyr.

Şahyr medrese bilimini alandan soň, oglanlara ylym-bilim öwredýär. Ol öz döwrüniň
Kemine ýaly söz ussatlary bilen ýakyn aragatnaşyk saklapdyr.

Mollanepes halkyň agyr ýagdaýyny gerdeninde çekip, onuň agysyna aglan şahyrdyr. Ol
1861-nji ýylda Eýran şasynyň Mara eden hüjümi wagtynda türkmen ýigitleri bilen bir
hatarda watan goragyna çykýar. Şahyr bu söweşde türkmenleriň beýik ýeňşiniň
aýdyň şaýady bolýar. Ýöne şol söweşleriň birinde alan ýarasyndan 1862-nji
ýylda aradan çykýar.






настроение: Одинокое

Agajan Musayew, 16-01-2009 16:43 (ссылка)

HALYL KULYYEW

Sahyrymyzy, onun doreden eserlerini paylashalyn!

Ata Watan Turkmenistan

Salam gadyrly yashlar. Facebook'da Turkmenistanyng resmi grupbasy bar. Yone nache gynansakda agza sany gaty az. Geling ahli dostlarymy, tanyshlarymyzy chagyralyng. Sanymyz kopelsin.

Grupbang adresi:
http://www.facebook.com/pag...

Murad Saparov, 01-11-2010 15:38 (ссылка)

Мы - нелогичные артисты, охотники, писатели и целители

О. Хайям:
Отчего всемогущий творец наших тел
Даровать нам бессмертия не захотел?
Если мы совершенны – зачем умираем?
Если мы не совершенны, то кто бракодел?
Мы: Бог создавал несовершенного человека, а создал совершенный дух, который, воплотившись в теле, и приобретал жизненный опыт, постепенно совершенствует духа, тела и ума. Чтобы они стали совершеннее нужны: время – века, и богатства бесконечны. Обучать людей быть красивыми, сильными и умными артистами, писателями, охотниками и целителями, которые руководят, дают советы и указывают пути совершенства людям, и для них создать все жизненные условия, снабжать новейшими оружиями.
Я: Писатели в своих священных книгах писали, что во Вселенной нет мертвых тел – все созданные тела живые, а людей обучают, воспитывают и заставляют верить, что они умирают. Кто изобретает оружия единичного и массового уничтожения людей, тому дают премию, звания, степени и чины. Не думая о последствиях: погибнет среда обитания Человечества, а те, кто останется в живых, станут мучительно завидовать мертвым. Сервантес еще 400 лет назад требовал казнить нелогичных интеллектуалов, как фальшивомонетчиков. А. Навои:
Кто из наук решил извлечь доход,
Тот себя обманет и мировой народ.
Унизившись, чтобы снискать чины,
Свои познанья он лишит цены.
Требуем от каждого человека быть артистом, писателем, охотником и целителем, чтобы находили моменты, как лучше запомнить, или написать текст, переодеться и загримироваться, чтобы сыграть роли интеллектуалов, а затем заработать авторитет и богатства. Прекрасно знают, что государство и человек никогда не насытиться богатствами. От охотников никуда не денемся, рано или поздно попадем к ним, поэтому считали в мире все случайные и согласиться, что человек смертный, нет вечного и идеального – все мы охотники различной категории. Надо заметить, все созданные тела выходят с одного места, туда не вернется никогда. Значит, нет смерти – зря охотились. Туда, откуда вышли, сажает Отец – Бог – Граф. Есть Отец, то должна быть Мать – Богиня – Графиня, и она освобождает. Каждый человек един и Бог един, то Мужчина – Бог, Женщина – Богиня. Каждое целое число – едино, имеет имя, то каждому человеку можно присвоить единственный код - номер. Кода – номера точно делится на нечетные - последние правые цифры: 1, 3, 5, 7, 9 и - четные: 0, 2, 4, 6, 8. Нет коды, одновременно являются нечетными и четными, нет человека, одновременно был мужчина и женщина. Так устанавливается равновесия. Код – номер и количество мужчин и женщин подсчитываются в целых числах. Об этом в http://ferma.site40.net.
Чтобы сократить время совершенствования человека, предлагаю создать объемный 6 –мерный экран - виртуальный мир, размера 2м х 2м х 2м, на базе компьютера увеличивающий, уменьшающий и выполняющий, скорость 10ст.12 операции в секунду. В одной части мира поместить каждого предка и нас, а в другой части – каким должен быть в идеальном виде. Поставляя данные каждого предка и нас в компьютер, узнаем, что идеальная женщина, достигшая 25 - летнего возраста состоит из 360х10ст.21, вес 72кг, рост 180см, а мужчина, 366х10ст.21- 366 клеток, вес 75кг, рост 183см. Клетка имеет размер 10ст. -21 = 1бутто, при этом каждая клетка сам человек. Надо заметить, что скорость соединения клеток, мечты и мысли 10ст.21м/с = 10ст.18км/ч., если нет преград – чужие клетки. Наша Солнечная система, где мы живем, имеет размер – радиус =10ст.21м = 10ст.18км. Увеличивая каждую клетку до 183см, узнаем: сколько свои и чужие, кто есть кто и нарушения плотности – в 1см кубе = 10мм кубе 2 х 10ст.21 клеток. В результате просмотра себя в телевизоре, или в дисплее компьютера, или в мобильных телефонах с 6 сторон, после переосмысления и преобразования недостатков в достоинства сроки совершенства сократятся.
Эту проблему в одиночку не решим, необходимо привлечения интеллектуалов всего мира, каждого государства, и каждого человека, т.к. судьба предков и наша. Другого исхода не мыслю.

Sahna - onu&#328; durmu&#351;y .




Sahna - onuň durmuşy









Türkmenistanyň at gazanan artisti Akja Jumadurdyýewa hakda
söhbet

Garaşsyz, baky Bitarap watanymyzda beýik Galkynyş eýýamynda medeniýete we
sungata uly sarpa goýulýar. Bu ugurda zähmet çekýän, halka ruhy lezzet paýlaýan,
döredijilik bilen meşgullanýan ynsanlar elmydama halk hormatynyň eýesi. Bu
teatryň sahnasynda dürli ynsan ykballaryny janlandyrýan artistlerimize-de
degişli bolup durýar.


Hormatly Prezidentimiz tarapyndan her ýylyň 27-nji
iýunynyň medeniýet we sungat işgärleriniň güni diýlip yglan edilmegi ýurdumyzyň
döredijilik wekilleriniň başyny gök diretdi. Indi beýik Galkynyş eýýamynda
döredijilik bilen meşgulanýan adamlaryň öňünde döwrebap, ilhalar eserlerdir
sahnadyr kino keşpleri bilen halkymyzy ýygy-ýygydan begendirip durmak borç bolup
durýar.

T&#252;rkmenistan we t&#252;rkmen milletini&#328; kichirak ta

Türkmenistan we türkmen milletiniň 8 müň ýyl çemesi dokumental medeni taryhy bu gün ylym dünýsinde aýdyňlaşdy. Güneşli Türkmenistanymyz ençeme medeniýetiň ojagy we türkmen milleti bolsa bu medeniýetleriň hakyky hem kanuna laýyk mirasdüşeridir.
Änewdir Altyndepe medeniýetlerinden Marguş medeniýetine çenli, beýik Part fedrativ döwletinden beýik fedrativ Seljuk döwletine çenli, Horezmşalardan Garaşsyz bitarap Türkmenistan Jemhuriýetine çenli, onlarça ululy-kiçili döwletler guran hem biziň ata-babalarymyzdyr. Şonuň ýaly-da türkmen halky ähli türki halklaryň we türk dünýäsiniň iň gadymy agzalarynyň biridir we 16-nji ýüz ýyla çenli olar bilen bilelikde ýaşap deň ykbaly paýlaşan halkdyr.
Emma gynansak-da 13-nji ýüzýylyň başlaryndan ýagny Çeňňiz Hanyň ýykyp ýumrujy hüjümlerinden soň Türkmenistanyň we türkmen halkynyň ýa-da has anygyrak edip aýtsak uly Oguz-Türkmen halkynyň ata watanda galan az sanly toparynyň taryhynda iň agyr hem gara döwür başlanýar. Geliň şol döwürleriň tä beýik şahyryň ýaşan dörüne çenli bölegine bir göz aýlalyň:

Türkmenler bilen Gypjaklar tarapyndan döredilen Horezmşalar döwleti 13-nji ýüz ýylyň başlarynda (1219 m.) Çeňňiz hanyň agyr hüjümine sezewar bolýar. Bu agyr hüjümiň öňünde durup ýurdy goramalymy ýa-da gol galdyryp boýun egmelimi? diýen soragyň ýüze çykmasy bilen agzalalyk döreýär. Gypjaklar, Muhammedşanyň ejesi Türkan Hatunyň syýasaty bilen söweşe girmeden yurdy basybalyjylara tabşyrmaly diýen karara gelýärler.
Emma türkmenler bolsa Muhammedşanyň türkmen aýalyndan bolan Jelaleddiniň töweregine ýygnanyp, onuň baştutanlygynda watany goramak üçin aldym-berdimli söweşe girýärler. Häzirki zaman Köneürgençden Nişapura çenli ýaýylan türkmen topraklarynyň ädim-ädim garyş-garyşynda “gylyç-galkanyň” aýylganç heňi ýaňlanýar. Iki tarapdan hem gaty köp ynsan gyrylýar. Bu gahrymançylykly söweşiň netijesinde Çeňňizhan Türkmenistanyň belli bölegini resmi ýagdaýda türkmenlere bermäge mejbur bolýar, emma beýleki tarapdan bolsa halk gaty güýçden düşýär. Uly-uly şäherler, şol sanda şol döwürde kitaphanasynda 12 müň jild kitaby bolan Mary şäheri tep-tekiz edilýär.
Ine, ýurdy ýumrulyp ilaty boşara gelen az sanly halkymyz üçin, şol döwürden başlap, geçmişlerdäki ýaly özbaşdak hem erkana döwlet gurap azat ýaşap bilmeklik, hasratly arzuwa öwrülýär. Seljuk döwründen başlan günbatara tarap göçler has güýçli depgin bilen dowam edýär. Owşar, Baýat, Gaýy, Halaç, Begdilli, Zulkadar ýaly güýçli Oguz-Türkmen illeri Azerbeýjana, Eýrana, Anadola çenli baryp ýerleşýärler hem-de Anadolyda beýik Osmanly döwletini, Diýarbekir we Tebriz şäherlerini paýtaht etmek bilen Akgoýunly we Garagoýunly döwletlerini esaslandyrýarlar. Hakykatda Sefewi döwleti-de olaryň eli ýa-da aýgytlaýjy roly bilen guralýar. Emm weýrana öwrülen Türkmenistanda azalyp galan türkmenler bolsa ýarym oturumly, ýarym çarwa ýagdaýda ýasamaga mejbur bolýarlar.

Şeýle agyr taryhy ýagdaýlarda-da buýsançly geçmişe eýe bolan köki çuňňur halkymyz tapdan düşmedi. Ilkinji pursatda özüne gelip özbaşdak döwlet gurmak arkaly geçen buýsançly ornuny eýelemek ugrunda dinuwsyz talaşyny dowam etdirdi. Teýmurylaryň döwründe ylaýta-da Emir Teýmuryň ogly Şarohyň döwründe Türkmenistan abadanlaşýar we ýumrulan şäherler gaýtadan janlanyp başlaýar. Aslynda-da Teýmurylar döwleti belli derejede Özbek-Türkmen karaktere eýe bolupdyr.Alyşir Nowaýynyň eserleri hem-de onuň Soltansöýün bilen aralaryndaky rowaýatlar, bagşylaryň aydym-sazyna we dessançylarymyzyň gürrüňlerine şeýle bir ornapdyr welim, halkymyz olary türkmen şahsyýatlary hökmünde kabul edipdir. Türkmen tamdyrasynda nowaýy perdesiniň bolmagy-da ýokarda aýdylanlaryň dogrulygyna bir delildir.

15-nji yüzýyldan başlap bütin türkmen tire-taýpalary bir-biri bilen jebisleşip milli barlyklaryny has güýçli duýduryp başlaýarlar. Iňňän irki döwürlere degişli bolan dessanlarymyzdyr eposlarymyz gaýtadan halk arasynda giňden ýaýrap ýoň bolýar. Geçen taryhymyz, mitoloji görnüşinde direlýär. Oguznama, Görogly, Korkut-Ata, Asly-Kerem, Sasenem-Garyb ýaly dessanlar, hakykatda iň gadym döwürlerden başlap, Saklaryň we Partlaryň zamanynda kämilleşen umumy-türk mitologiýasynyň yslamy döwürde, yslamy öwüşgün bilen direldilmesidi. Milletimiziň şeýle bir galkynyş prosesiniň başlan döwri ýene-de türkmen we ähli türki halklar üçin örän gynandyryjy hem weýrançylykly döwür başlanýar:

Bu makalada ustunde durup bolmajak belli geopolitiki özgerişleriň netijesinde Awrupada uly kolonýalist döwletler ýüze çykyp, dünýäniň aýry-aýry ülkelerini öz aralarynda paýlaşyp talamak prosesi başlanýar. Mundan soňraky syýasy hadysalaryň aňyrsynda bu döwletleriň özara bäsleşikleri hem-de dürli ýollar bilen halklaryň arasynda agzyalalyk döredip olary güýçden düşürmek maksady bilen alyp barýan syýasatlary durýar. Şeýle hadysalaryň iň ýamanynyň biri-de bütin yslam dünýasi, ylaýta-da türki halklar üçin örän weýrançylykly netijesi bolan şyga-sünni dawasydyr. Bir tarapdan Sefewi döwleti bilen Osmanly Türkiýesiniň, ýene bir tarapdan bolsa ýene Sefewiler bilen Özbek-Türkmen arasynda ýüz beren weýrançylykly uruşlar, hakykatda mezheb dawasy bilen örtülen dogan-dogany gyrmakdan başga zat däldi.
Bu şum hadysalar türkiýe, Eýran, Türkmenistan, Özbegistan we Owganystan ýaly ýurtlarda uly weýrançylyklara ýol açýar, ylaýta-da ýaňy aýaga galyp barýan biziň halkymyza gaty agyr düşýär. Gaýtadan rowaçlanyp barýan şäherler bozulyp ilatdan boşaýar. Munuň üstesine-de 16-njy ýüzýylyň ortalarynda Hazar deňizine guýýan Amy derýanyň öz ugruny Aral gölüne tarap sowmasy, Türkmenistanyň has çölleşmesi hem-de Köneürgenç we Dehistan ýaly şäherleriň ilatdan boşap galmasyna sebäp bolýar. Emma şeýle agyr ýagdaýlarda-da halkymyz öz milli kimligini saklap ýurdy goramak ugrunda alyp barýan talaşyny gowşatman dowam etdirýär.
17-nji ýüzýylyň aýaklarynda türkmeniň beýik şahyry hem dessan ýazany Nurmuhammed Andalib orta çykýar. Ol, halkyň arasynda we bagşylaryň dilinde ýaşap gelýän ençeme dessanlary öz döwrüne görä gaýtadan ýazýar. Nurmuhammed Andalib, Leýli-Mejnun, Ýusup-Zuleýha, Zeýnel-Arab, Baba Röwşen ýaly dessanlary hem-deOguznama, Emadeddin Nesimi ýaly poemeleri ýazmak bilen halkynyň ruhy galkynyşyna hem ösmegine uly hyzmat edýär. Abaserdar we Keýmirkör ýaly syýasy şahsyýatlar-da şol döwürlere(16,17-nji ýüzýyllara) degişlidir.

18-nji ýüz ýylyň başlarynda Nedirşanyň güýçlenip, diňe bir Eýrana däl eýsem bütin Orta we Alyn Aziýa, Kawkaza, Hindistana hatda Hytaýa agalyk etmek hyýalyna atlanyp ony durmuşa geçirmek ugrunda hereket etmesi, biziň halkymyz üçin ýene-de agyr hem ajy taryhy hadysa bolýar. Nedirşanyň özi türkmeniň owşar ilinden bolup onuň esasy atly güýçleriniň hem-de ynanýan adamlarynyň birnäçe türkmen illerinden bolandygyna garamazdan, kesekileriň hyzmatynda bolany üçin özbaşdaklygy hem erkin ýaşamagy söýýän halkyna garşy-da weýrançylykly ýörişler edip Türkmenistany tozdurýar. Hatda iliň gündelik ýaşaýşynda ulanýan demir we mis gap-gaçlaryna çenli ýygnadyp, top ýasamak üçin eretdirýär. Ine şeýle çykgynsyz ýagdaýa düşen halk, özüni gorap ýurduna eýeçilik etmek üçin bütin güýjüni we maddy mümkinçiliklerini bir ýere birikdirip belli maksada ugrukdyrar ýaly, merkezleşen bir döwletiň gerekdigine has-da güýçli göz ýetirýärler.
Ine şeýle agyr taryhy pursatda, bu taryhy zeruratlara doly göz ýetiren, Magtymgulynyň atasy Döwletmämmed Azady, meýdana girip Il-Güni bu ýagdaýdan gutarmak üçin çykalga gözleýär. Ol, Wagzy Azat atly kitabyny goşgy görnüşinde ýazyp halka hödürleýär. Dört bölümden ybarat bolan bu kitap hakykatda, gurulmaly Türkmen döwletiniň esasy kanunynyň ugurlaryny düşündirýärdi…
1747-nji ýylda Nedirşanyň öldürülmeginiň yzysüre onuň agalyk edip oturan ägirt giň topraklary öz içine alýan hökümeti agyr krizise düşüp çagşaýar. Diňe güýç bilen saklanyp oturan Azerbeýjan, Gürjüstan, Yrak, Owganystan we beýleki ýurtlar aýaga galýarlar we özbaşdak döwlet gurmak ugrunda herekete geçýärärler. Ine, şeýle galagoply hem çylşyrymly döwürde halkymyzyň beýik ogly, beýik akyldary hem mili şahyry Magtymguly Pyragy orta çykýar. Ol, atasy Döwletmämmed Azadynyň milli idiýalaryny we orta goýan ýörelgesini durmuşa geçirmek ugrunda, has ynamly, has paýhasly, has batyrgaý, mähriban halkynyň maddy we ruhy ýagdaýyna hem-de dünýä şertlerine uýgunlykda hereket edip, halkyň arasynda eýýäm başlanan gozgalaňlaryň dogry ýola ugrukdyrylyp, belli netijä gowuşmagy üçin özüniň taryhy wezipesini ýerine ýetirýär.

Murad Saparov, 11-11-2010 11:02 (ссылка)

Человечеству остается один шаг к бессмертию

Безграмотного человека можно приучить к чему угодно. Вопрос в том, какую цену он платил за привыкание. В ходе развития Человечества, когда люди были безграмотными, существовали периоды многобожества. Люди привыкли поклоняться многим богам. Потом людей приучили приклоняться к единому Богу. Значит, сначала было парламентское управление, потом переходили королевское, президентское, и т.д. Так и начался появляться люди, стремящие быть первыми в обществе и семье любыми способами. Каждый знает только одно счастье – счастья быстро быть первым и быстрой наживы, в результате торговля, забыли бартерные соглашения. Затем людей приучили искать свои счастья как белка в колесе, и каждый человек начал, как алчный охотник, не жалея себя, искать свои жертвы - счастья в 6 сторонах Земли. Так, многие люди разменяли красивейшие человеческие чувства на звонкую монету, а их жизнь превратилась в средство нахождения денег. Людям пришлось, ходит по лезвиям бритвы: с зачатия постоянно думать о смерти, преодолевать белые и черные зависти и ошибочные законы. К настоящему времени способы нахождения жертвы - счастья стали очень разнообразны, многие ошибочные законы глубоко укоренились, и их закрепили печатями, и процветают. Многие мудрецы прошлого и настоящего времени позволили торжествовать свои законы, которые светились ярко, но от них были очень жарко или очень холодно, и их авторы очень унизились для их защиты - платили за привыкания. Все законы утверждают о том, что человек смертен, как будь – то для доказательства необходимы большого духа, тела и ума.
В деле каждое созданное тело состоит из клеток. Каждая клетка есть куб и одновременно рубик, т.е. большой куб состоит из маленьких кубиков - клеток, начиная с размера ребра 1бутто=10ст.-21м, вес = 1бутто = 10ст.-21кг. Каждая клетка в организме имеет веса, координаты, находится под каким углом зрения от центра (пупка) и на каком расстояний, формы (рисунок, чертеж, граф), размеры и выполняет свои функции. Каждый человек и его каждые клетки, органы - едины. Тогда каждая клетка есть сам человек. Если увеличим каждую клетку 10ст21 = 1секстиллионов раз, то увидим в виртуальном 6-мерном мире, то убедимся, что нет мертвых тел – все живые. Знаем, что одного куба - клетку можно размножить до максимального количества, затем собрать рубик. Тогда идеальная женщина, состоящая из 360х10ст.21 и идеальный мужчина, состоящий из 366х10ст.21 клеток есть сборка и разборка большого куба - рубика. Эту проблему могут решить специалисты, занимающиеся с нанотехнологией. Значит, Человечеству остается один шаг к бессмертию.

С Аллахом

С Аллахом

Меня поймет лишь тот, кто близок
Душою, кровью, верой мне.
Слова мои его разбудят
Весенним утром на заре.

Слова мои просты и ясны:
Вставай с Аллахом ты всегда!
И от беды людской ужасной
Он оградит детей, тебя.

Придя домой, о Нем ты помни
И с Ним из дома уходи.
Аллах Акбар! Аллах, - запомни,
Рабов не предает в пути.

Садись за стол отведать явства,
Чем наградила нас земля.
Всегда спеши напомнить детям,
Чтоб говорили "БисмиЛля".

Малыш растет ваш - ваша радость,
Учи добру его всегда.
Учи его наукам разным,
Но не забудь АльхамдулиЛля.

Ложась в постель, проси Аллаха,
Проси здоровья каждый раз
И не забудь, - четверг сегодня,
А завтра всем - Джума намаз.

Nazar -, 14-05-2010 14:00 (ссылка)

sana garasharyn..

Meniň ýüregime gozgalaň salýan,
Ak gar deý alkymlaň, aý kimin ýüzleň.
Hakydamdan çykmaz, egerde garrap,
Çöňňelip galsa-da meniň bu gözlem.
                          
Egerde bir güni (boljak hadysa)...
Urgularny tamamlasa ýüregim.
Bu jansyz jesedim gygyryp ýatar:
„Niredesiň, niredesiň geregim“.
 
Soň bir güni ... gelde yhlasyň bilen,
Gujaklagyn mazarymy dilberim.
Onsoň, mazarymy sypalap ýatar,
Öňler saçlarymy sypan elleriň.
 
Belki, seniň elleň çyn mähri bilen,
Direlmegim mümkün, meniň ýaňadan,
Ýene-de başlanar ş-o-l öňki durmuş,
Ýene-de başlanar seniň aladaň.

ВАКАНСИЯ: Водитель (скользящий график работы)

ВАКАНСИЯ: Водитель (скользящий график работы)

читай подробно в нашем сообществе: http://my.mail.ru/community/informationboard/

&#350;ahyr, &#351;ygyr hem-de olary&#328; taryhy hakynda .

Rowaýatda aýdylyşyna görä, günlerde bir gün bir sazanda bilen bir şahyr haýsynyň kesp-käriniň has gadymydygy hakynda jedel edenmişler. Sazanda öz gepini gögertmek üçin: „Elbetde, saz, şygyrdan öň. Sebäbi Dawut pygamber dini aýdymlaryny hiňlenip aýdar eken" diýen wagty şahyr hem kem oturmandyr. Ol: "O dagy näme, Adam atamyz Kabyl etmiş edenden soň, ogly Habyla gyýlyp, bir mersiýe aýtmanmy?!" diýipdir.
 
  Şygryň haçan ýüze çykandygy anyk belli bolmasa-da, „şahyr" sözüniň „adatdan daşary jadyly bilime eýe, inçe duýguly, syzmagy başarýan adam" diýen manylarda ulanylandygyndan hem-de „şahyryň aýratyn bir ylham çeşmesiniň" bolýandygyndan çen tutup, şeýle aýratynlyklary bolan sungat adamlarynyň gadymy döwürlerden bäri jemgyýetçilik durmuşynda öz ornunyň bolandygyny bellemek bolar. Gadymy döwürlerden bäri kämil şygyrlbilen belli bolan arap edebiýatynda Ferazdak, Hutaý we Kusaýýir ýaly yslamdan öňki - jahylyýet döwrüniň şahyrlarynyň her biriniň oňa şygyr öwredýän jynynyň bolandygy barada aýdylýar. Häzirki döwürde ylham diýilýän şol syrly güýç şahyry söz babatda beýleki adamlardan tapawutlandyrýar hem-de rüstem edýär. Şamanlaryň şygry raksadyr saza goşup, adamlara ruhy taýdan täsir edendigi, hatda olaryň käbiriniň özüniň şahyr bolandygy hem şol ylham rüstemliginden gözbaş alýar.ary  

"T&#252;rkmendir"

"Türkmendir"
gerçek ýigit, goç ýigit, oýlan, parasat eýle,
türkmeni beýik edip biljek diňe türkmendir!
zyýarat kyl geçmişe, geljege sapar eýle,
türkmeni beýik türkmen edip biljek — türkmendir!

türkmen ogly şir ogludyr, şir balasy şir bolar,
egniň gysyp, ýüzüň asmak namys bolar, ar bolar.
il-gün üçin ylgana mydam ýeňiş ýar bolar,
türkmeni beýik edip biljek diňe türkmendir.

geçmişiňden nusga al, bol geljege görelde,
ýedi yklym buýsansyn är türkmeni görende.
türkmeniň tutan ýoly dünýä bolsun ýörelge,
türkmeni beýik türkmen edip biljek — türkmendir.

danalykda danyşment bol, pyragydyr gorkuda,
batyrlykda — alp arslana, çagry bege, togrula.
yzdan ýörmek gelişmez oguz hanyň kowmuna
türkmeni beýik türkmen edip biljek — türkmendir!

Ahal

Ahal welaýatyndaky
taryhy ýadygärlikleriň
ÝERLEŞIŞI

 

Метки: Ahal

Bir a&#253;aly&#328; bеrеn g&#252;rr&#252;&#328;ini

Оl aýalyň bеrеn gürrüňini, başardygymdan, eşdişim ýaly ýazmaga çalyşaýyn.
«Öz-ä güýzüň günüdi. Ýapraklar sap-sary, edil şоl ýapraklara mеňzäp duran Günеm çykyp durdy. Indi bir aýdanam gоwrak wagt bäri agzyna suw damdyrylyp ýatan mamamy sоramaga barypdym. Dоgrusy, halyny sоramaga däl-dе, razylaşmaga bardym. Hеr kim оnuň indi aýak üstünе galmajagyny bilýärdi. Ejеmеm, iki aýdyr, mamamyň ýanyndady. Mеnеm gidеýin-gidеýin diýip, işdеn sypyp bilmеdik bоlup ýördüm. Ahyry birdеn gijä galaýmaýyn diýip, bar zady taşlap gitdim. Ýönе bеýlеki gyz agtyklary häli-şindi baryp, hеr baranlarynda-da üç-dört gün galyp, оňa sеrеdişýärdilеr.
Ýetmişden ýaňy gеçip ugran mamam görgüli hоrlanyp, süňk bоlup galypdyr. “Maňlaýy ýasy, ullakan gözlеriniň üstündе gaşlary gеrlip duran mamamyň, garrasa-da, şоl оwadanlygy, nuranalygy” diýip öňlеr haýran galardym. “Оnuň görk-görmеgindеn bizе-dе azajyk gеçäýmеl-ä” diýip kеmsinеrdim. Ýönе mamamyň, bu kеsеldеn sоň, hоrlanan ýüzüniň öňküsindеnеm bеtеr nurlanandygyny görüp, hasam haýran bоldum. Hatda salamlaşmagy tas ýadymdan çykarypdym. Оl gabaklaryny galydyryp, gussaly nazary bilеn bir mähirli sеrеtdi wеlin, jadylanan ýaly bоlup gitdim. Agzyna suw damdyrylyp ýatan mamamyň оwadanlygy diňе mеni gеň galdyrman ekеni. Оl pahyr ýogaldy wеlin, dirikä sоramaga gеlеn hеr kimiň dilindеn düşürmän edеn gürrüňi оnuň üýtgеşik nuranalygy hakynda bоldy. Ejеmеm mamama şеýlе çalymdaşdy, özеm görmеkli diýilýänlеrdеndi, ýönе şоl wagt enеli-gyzy dеňеşdirsеň, aralary ýer bilеn gök ýalydy. Mamam görgüli sähеl bеýigiräjik ýassykda ýatyr wеlin, edil ýüzünе aýratyn yşyk tutulýamyka diýdirýärdi. Şu wagtam gürrüň bеrýän wеlin, kеşbi göz öňümdе janlanyp barýar. Pahyr mеni tanady. Adymy tutdy. Sоňam: «Öýüň-içеriň bilеn bоlgun. Adamyňy närza etmеgin» diýdi. Birhili bоldum, nämе diýjеgimi bilmеdim. Edil mеn öýüm bilеn däl ýaly bоlaýdym. Оnda-da, iň sоňky dеmini sanap ýatan mamamdan bu sözi eşitmеk birhilidi. Оnuň başyny saklap оturan başga-da, оgly-gyzy, ýakynlary bardy. Ýüzümiň çapady ýaly gyzanyny duýdum. Hеrnä, ejеm dadyma ýetişäýdi. Оl mamamyň alkymyna süýşüp: «Ejе, оl öýi bilеn ahyryn, aýdýanyň nämе?!» diýdi. Şоnda pahyr çala ýylgyrýan manyda dоdagyny gеrdi-dе: «Bilýän. Gyzymdan razydyryn» diýdi. Arkamdan ýük aýrylan ýaly bоlup: «Mеnеm razydyryn, mama! Özüňеm razy bоlawеri!» diýenimdеn, gözündеn ýekе damja syrygyp gaýtdy. Ejеm eliniň aýasy bilеn mamamyň ýaşyny sylyp: «Saňa ýolugan dеrt ýaman bоlaýdy-da, ejе» diýdi. Mamamyň ýüzi üýtgäp gitdi. Оl çala pyşyrdaýan ýaly gürlеsе-dе, gоwy eşitdirip: «Ýalňyşma, gyzym. Dеrdinе-dе dönеýin, Özünе-dе dönеýin» diýdi. Bu sözlеri eşidip, endamym jümşüldäp gitdi. Şоl gün оnuň bоkurdagyndan zat gеçmän, diňе bal garylan süýjüli suwuň damdyrylýanyna оtuz ýedi gün ekеn. Şоndan üç gün sоňam görgüli dünýedеn ötdi. Mamam pahyr: «Namazymy gеçirеnimi bilеmоk, haçan başlanymam bilеmоk, gaty kiçijikdirin-dä» diýerdi. Оňa dеgеn kеsеlеm düwnükdi...»
Оl garry aýalyň şоnça ejir çеksе-dе, «Dеrdinе-dе dönеýin, Özünе-dе dönеýin» diýmеgi maňa güýçli täsir etdi. Bеlki, çala kеsеllän biri ýa-da eli kеsiljеgi kеsilip, оnuň yzyna gaýdyp gеlmеjеgini bilip duran biri «Özünе-dе dönеýin» diýen bоlup bilеr. Gatyrak ýatan garrylary sоramaga baraňda-da «Ýagşy diýmеli bоlýa-da, ýagşylg-a ýok» diýenini eşdipdim. Ýönе öljеginе gözi ýetip duran, bеlki, Ezraýylyň gеlişini synlap ýatan garrynyň «hyk-çok» etmän, nalaman, «dönеýin» diýip ýatmagy, bu diňе çyn ýürеkdеn çykýan söz bоlmaly. Muny diýmеgi, aýal adam-a bеýlе-dе dursyn, mеrtdirin diýen kişidеnеm hеr kim-hеr kim başarmaz. Gеp оwadanlap nädеýin, şеýlе dеrеjеde “dönеýin” diýdirеn Allasy bоlan оl garry aýala gözüm gitdi. Özümdе-dе şеýlе bir zadyň, dоgrusy, Allaň bоlanyny islеdim. Alladan başga hiç bir zadyň özüni şеýlе söýdürip bilmеjеginе şоl wagtam, şu wagtam akylym ýetip dur..... Sizem şeýle pikirdesiniz......

Dokma senagaty ishgarlerinin bayramy!!!

Turkmenistanyn dokma senagaty işgarlerinin bayramy we önümlerinin görkezilşigi.

Метки: Dokma senagaty

В этой группе, возможно, есть записи, доступные только её участникам.
Чтобы их читать, Вам нужно вступить в группу