читайте и удивляетесь!!!
О боже читаю статьи и охватывает меня такой ужас !!! я и сам гражданин туркмении и настолько разачерован местными властями!!!!!!! в мире туркменистан считается одним из самых богатых стран но исходя из этих статьи приходишь только в одну мнению"все люди и все из бывших ссср не поменялись ни сколько!!!" когда человек приходит на власть обещает много чего клянется ВЕЛИКИМ КОРАНОМ что он заслужит доверия нарадов!!! и все это не так!!! было бы в тукменистане все хорошо я и тоже бы не ухал бы от туда в 16 лет!!!!!я один в россиии но мне так тут хорошо да конечно я не имею ни чего легального но я доволен своей жизнью тут чем там в туркмении!!!!!!!мне так жалько тех людей которые как и я даже те же молодые подростки которые покидают свою родину ради заработков ради знания и ради того чтобы жить и работать в дальнейшем хорошо!! и сколо вас там ?????типа 5 милионов?? нет нет неет вас уде давно все покинули мерзкую Туркмению!!!!!!я бы с радостью бы отказался от гражданство этой страны лишь чтоб было у меня российский!!http://www.cisnews.org/news...
настроение: Безразличное
Метки: просто комментария
13 октября в Казани День Памяти народов Поволжья и Урала!
В столице Татарстана Казани 13 октября (суббота) 2012 года пройдет 22-ой
День памяти защитников Казани, павших при взятии города – 460-ая
годовщина завоевания Казани войсками Ивана Грозного. 15 октября 1552
года после героической 41-дневной обороны, в ходе ожесточенного штурма
пала столица Казанского ханства, Казань.180-тысячной русской армии
противостояла 30-тысячная армия хана Едигера, в которую входили татары,
ногайцы, удмурты, мордва, чуваши и марийцы. В осаде было задействовано
огромное количество войск и орудий. Русские войска имели огромный
численный перевес над осаждёнными, кроме того, русские имели
многочисленную артиллерию (150 орудий). «Наряд» (артиллерия) располагала
различными типами орудий. Русская армия была представлена всеми родами
войск: конницей, стрельцами. По рассказам историков в 180 тысячной армии
Грозного было 30 тысяч татар-мусульман. Что опять-таки ставит под
сомнение правдивость российских историков. Ведь не могло столько
мусульман равнодушно смотреть, как из пушек расстреливали минареты и
принимать в участие массовой резни мусульман, включая детей и женщин
Казани.
Каждый народ вправе гордиться своей историей. История каждого народа -
неповторимая, особенная, самобытная. Мы должны помнить о делах дней
минувших, должны изучать и знать историю своего края. Необходимо, чтобы
представители нашего поколения умели принимать исторические знания,
которые тесно связаны с культурой и традициями народов Поволжья и Урала.
Коренные народы Поволжья и Урала относящиеся к двум крупным
этнолингвистическим группам, финно-угорской: коми, удмурты, мордва,
марийцы, и тюркоязычной: чуваши, татары, башкиры. Все эти народы прошли
сложный путь. В процессе совместного проживания происходило
взаимовлияние и взаимопроникновение культур, имеющих свои особенности.
Это - наша общая история, но каждый народ помнит и чувствует эту историю
по-своему. Национальная память по-своему перерабатывает и осмысляет
общий опыт. И поэтому каждый народ должен гордиться свей историей, и мы
обязаны попытаться сделать так, чтобы наши общие трагические
воспоминания сближали, а не разъединяли нас. И у нас есть шанс
добиться того, чего мы хотим.
С завоеванием Казанского ханства Москвой в 1552 году власть хана в
Казани ликвидировалась. В крупнейшие города в Казань и в Свияжск
направляются большие воеводы, являвшиеся наместниками Ивана Грозного на
местах. Намереваясь усилить колонизацию Поволжья и Сибири, московское
правительство учредило в Казани самостоятельную епархию под
покровительством военных. Епархия сразу же занялась постройкой
монастырей и церквей, а также насильственной политикой христианизации
местного населения. Во всех татарских селах жестоко разрушались мечети и
медресе, уничтожались ценные и священные арабские книги и древние
рукописи. На местах разгонялись исламские просветители и учителя,
религиозное руководство в лице мулл и имамов. Над татарами,
противившимися крещению, совершалось дикое насилие: их сажали в тюрьмы, у
них отбирали земли, их выселяли из деревень, заставляли жениться на
русских женщинах, держали в цепях, жестоко пытали. Детей татар и башкир,
заново обратившихся в Ислам, отбирали у родителей и раздавали
новокрещенным. При этом церковники не скрывали, что их цель - отучить
татар от исламской веры. В свою очередь татары-мусульмане, борясь с
насильственной христианизацией, разрушали монастыри и церкви, избивали
наиболее ненавистных им священников, некоторых даже убивали, поднимали
массовые восстания. Кроме татар, являвшихся в своем большинстве
мусульманами, на территории бывшего Казанского ханства из-за религиозной
политики оккупантов пострадали и другие народы чуваши, удмурты,
марийцы, у которых вырубались священные рощи. Позже Архиепископом в
Казань был направлен фанатик-миссионер и беспощадный палач Лука
Конашевич. За короткий срок в Свияжском уезде со своими палачами он
сумел крестить 13822 чувашей, черемис и мордвы.
Вот уже несколько лет реставрация храмов Свияжска ведется за счет
федерального и республиканского бюджета, конечно же, больше из кармана
жителей Татарстана. Взнос каждой стороны, по данным фонда «Возрождение»,
по 400 миллионов рублей ежегодно. Город Свияжск был основан в мае 1551
года. Первыми прихожанами были враги наших предков Иван Грозный и
русские воины, стрельцы, которые молились перед походом на Казань. Слова
Ивана IV после взятия г. Казани: "Мечети поганые раскопать и святые
церкви на их месте возвести", позже в оккупированных регионах к июню
1744 года из 536 мечетей было разрушено 418; москвичи от полного
уничтожения воздержались потому, что слух об этом мог дойти до
мусульманских стран и вызвать там разрушение церквей.
Мы помним вынужденную иммиграцию поволжских татар в Среднюю
Азию, Турцию и в другие страны случившееся из-за насильственного
крещения и национального гнета. Однако татар всегда тянуло к
историческим землям своих предков. Они едут, чтобы увидеть земли
татарских ханов - Сибирь, Волгу, Урал, Татарстан, Астраханские,
Оренбургские, Пермские, Самарские, Симбирские, Омские края. Живущие за
рубежом наши соотечественники, помнят и знают нашу историю, они проводят
многочисленные мероприятия по консолидации татарских общин,
сохранению этнокультурного пространства, укреплению связей с
исторической Родиной, вносят весомый вклад в мировую цивилизацию, это
ли не доказательство того, что татарский народ не побежден и продолжает
развиваться?
Взглянем, как относятся татары, русские и их правительства к своей истории.
В этом году жители России с размахом провели 200-летие Бородинской
битвы. К юбилею приурочены торжественные мероприятия в разных городах и
регионах: открытия музеев, организация военных реконструкций, выставок,
фестивалей и т.д. Президент России принял участие в праздновании
200-летия битвы под Бородино. По случаю 200-летия победы над французами в
России прошли общецерковные торжества. Во всех храмах РПЦ прошли
молебны. Юбилейные торжества возглавил лично Патриарх. Более 2,7 млрд.
рублей ушло на подготовку мероприятий по празднованию 200-летия.
Каждый год патриоты Татарстана и соседних республик собираются почтить
память предков, однако мы не видим президента республики Татарстан,
министров, депутатов, писатели, деятелей культуры, (депутаты, писатели,
деятелей культуры участвуют только 25-30 человек) директоров
предприятий, ректоров институтов, директоров школ и имамов мечетей
республики. Неужели правительство Татарстана не может выделить около 100
миллионов рублей нам татарам, которых больше 12 миллионов по всему
миру, для проведения Дня памяти, в частности для издания брошюр, книг,
календарей, проведения конференций, построек монументов павшим героям,
музеев?
С таким же успехом могут совместно проводиться мероприятия братских народов Поволжья и Урала:
Башкиры – день приуроченный Салавату Юлаеву - башкирскому национальному
герою, одному из руководителей Крестьянской войны в 1773-1775 годах,
сподвижник Емельяна Пугачева.
Чуваши - «Акатуй» - один из самых важных национальных праздников
чувашского народа и связан с древними традициями празднования окончания
весенних. полевых работ.
Удмурты - «Гербер» - традиционный удмуртский национальный праздник.
Марийцы - «Семык» - национальный праздник марийского народа посвящённый национальным героям.
Мордовы - «Тексень каштаз» - национальный мордовский праздник.
Мы призываем 13 октября к флагам Татарстана привязать зеленые ленты,
напоминая о героических погибших предков, главу Русской Православной
Церкви (РПЦ) Патриарха Кирилла принести публичное покаяние за проступки,
совершенные в период инквизиции перед народами Поволжья и Урала, широко
освещать данное мероприятие в средствах массовой информации.
Председатель Шуры Аксакалов - Габдельбарый Зиннуров.
Председатель Набережночелнинского отделения ТОЦ - Рафис Кашапов.
Председатель камского отделения СТМ "Азатлык" - Ильмир Салих.
http://tatar-centr.blogspot.com/2012/09/13.html
Как идет подготовка ко Дню Памяти?
http://www.tatar-gazeta.ru/...
сергей волков,
22-07-2012 16:44
(ссылка)
СЕРГЕЙ ВОЛКОВ. ТРИ НАШИХ СКУЛЬПТОРА И ИХ ПЛОДЫ
СОГЛАСНО НЕ РАЗ ЗВУЧАВШИМ ПО ТЕЛЕВИДЕНИЮ ЗАЯВЛЕНИЯМ, В РОССИИ НЕТ ОФИЦИАЛЬНОЙ ЕДИНОЙ ИДЕОЛОГИИ. ОТСУТСТВИЕ ЕДИНОЙ ИДЕОЛОГИИ - ПРИВОДИТ К ПРОРАСТАНИЮ МЕСТНЫХ ИДЕОЛОГИЙ - СЕКТ, ГРУППИРОВОК И ПР.
ПОНИМАНИЕ - НЕОБХОДИМОСТИ - РАЗРАБОТКИ ИДЕОЛОГИИ БЫЛО НЕ РАЗ ВЫРАЖЕНО В ОФИЦИАЛЬНЫХ СООБЩЕНИЯХ,
ОДНАКО,
ДО НАСТОЯЩЕГО ВРЕМЕНИ - НИ ДЕЯТЕЛИ ЛИТЕРАТУРЫ И ИСКУССТВА, НИ УЧЁНЫЕ - ПРОФЕССОРА И АКАДЕМИКИ,
НЕ ПРИДУМАЛИ ИДЕОЛОГИЮ ДЛЯ РОССИИ.
ПОНИМАНИЕ - НЕОБХОДИМОСТИ - РАЗРАБОТКИ ИДЕОЛОГИИ БЫЛО НЕ РАЗ ВЫРАЖЕНО В ОФИЦИАЛЬНЫХ СООБЩЕНИЯХ,
ОДНАКО,
ДО НАСТОЯЩЕГО ВРЕМЕНИ - НИ ДЕЯТЕЛИ ЛИТЕРАТУРЫ И ИСКУССТВА, НИ УЧЁНЫЕ - ПРОФЕССОРА И АКАДЕМИКИ,
НЕ ПРИДУМАЛИ ИДЕОЛОГИЮ ДЛЯ РОССИИ.
Маргиана .,
27-05-2012 22:19
(ссылка)
Группа вконтакте
Уважаемые соотечественники, предлагаем вам вступит в самую популярную туркменскую группу вконтакте. Там вас ждет конкурсы с золотыми призами, денежными призами и другими подарками. подробности: http://vk.com/margianatm
1433 - Новый год у мусульман
Начало нового 1433 года по мусульманскому календарю. Правоверные мусульмане
встречают Новый год 2012 молитвой на закате, 26 ноября, так как сутки у
мусульман заканчиваются с заходом солнца. За два дня до священной ночи
мусульмане начинают поститься, и такое голодание прекращается только за два дня
после встречи Нового года. В эти дни мусульманин должен славить Аллаха и
благодарить его за прошедший год. Начало года по лунному календарю верующие
мусульмане встречают постом и молитвами. Этот день приходится на конец декабря
по григорианскому календарю. А вот мусульмане считают, что это 1 мухаррама.
Этот день совпадает с переломным моментом в истории этого вероучения: переезд
пророка Мухаммеда с последователями в Медину, так как на самого пророка
охотились идолопоклонники. Есть также специальное название этого события —
Хиджра.
http://vkontakte.ru/rafis_kashapov
¤Zapretnaya¤ ¤Eyforiya¤,
25-09-2011 20:41
(ссылка)
THE BEST
Moy kray samyy samyy lucshiy a te kto ne soglasny poshli w....
настроение: Боевое
Зарабатывай просто общаясь! Приглашаю!
MicsCapital - коммерческая социальная сеть
Сколько времени Вы проводите В контакте? в Одноклассниках? в Моем мире?
Представьте, что время, проводимое в социальных сетях Вам бы компенсировалось материально? Другими словами, Вам платят за то, что Вы просто общаетесь в facebook или vkontakte?
Не реально? Согласен... в facebook или vkontakte не реально!!!
И все же почему же не рально? РЕАЛЬНО!!!
В новой социальной сети MicsCapital!!! Это КОММЕРЧЕСКАЯ СОЦИАЛЬНАЯ сеть, в которой зарабатывают ВСЕ ... просто общаясь!!!!! Вы сами можете поставить запятую в заголовке. Можно зарабатывать, просто общаясь! А можно зарабатывать просто, общаясь! Выбирайте сами какой вариант Вам больше по душе!
Приглашаю всех посетить бесплатную конференцию, в котором Вы узнаете о нашей социальной сети.
Бесплатные конференции проходят еженедельно: каждый ПОНЕДЕЛЬНИК в 20.00 по Киевскому времени (в 21.00 по Москве) с ответами на вопросы! Также каждый ВТОРНИК и ЧЕТВЕРГ в 20.00 по Киевскому времени (в 21.00 по Москве), проводится только презентация (без чатов) Заходим, просто пишем город, имя и без пароля нажимаем ОК, вот ссылка http://hotconference.com/co...
Предлагаю не дожидаясь конференции сейчас зайти по этой ссылке и посмотреть презентацию, а так же зарегистрироваться вот ссылка: http://www.gillann.micscapi...
Это НАЧАЛО!!! Присоединяйтесь и начинайте зарабатывать общаясь!!! Регистрация БЕСПЛАТНА, но только по рекомендации пригласившего Вас Общайтесь, играйте в игры, делайте то, что обычно делают во всех социальных сетях и за это вам, будут платить 90% прибыли от продажи рекламных площадок социальной сети.
За любое движение в социальной сети:
- за общение с друзьми;
- за просмотр, скачивание и закачивание фото, музыки, фильмов и т.п.;
- за то, что Вы просто будете играть в игры, слушать музыку;
- и так далее, далее, далее!
Да за все, что Вы будете делать в нашей социальной сети Вам будут платить деньги!!! Вы спросите, а за что будут платить...., а с чего будут платить????? Да и от куда у социальной сети деньги????? Просто посмотрите и послушайте:
Вы получили ответы на свои вопросы?
Суть идеи в том, что хозяева сети делятся своими миллионами (90% прибыли) с обычными пользователями. То есть, мы с Вами получаем денежные бонусы за активность. Другими словами, время проведенное в сети возвращается к нам в виде денег. Вот такая РЕАЛЬНОСТЬ! Но это еще все.
Вы можете быть просто пользователем, а при желании ПАРТНЕРОМ!!!! В этой социальной сети есть инвестиционно-обучающий проект "Знания всем". Доступ к базе знаний платный -255 грн.(UAH 255.00, USD 32.41, EUR 25.12, RUR 1000.01) Каждый кто покупает пакет знаний "Знания всем" участвует в маркетинг-плане как ПАРТНЕР, с возможностью неоднократно получать по 1700 грн. (USD 216, EUR 167.48, RUR 6800) уже в течении первых 1-2 недель.
Принимая участие в бизнес-проекте "Знания всем" и ОПЛАТИВ этот пакет ТОЛЬКО 1 РАЗ (при этом этот пакет постоянно обновляется и дополняется новыми уроками)
Вы получаете:
1. максимальный доступ к интерактивному дистанционному обучению:
- обучающие уроки по вождению.
- Обучающие уроки по работе в Интернет (Работа с поисковой системой Google.)
- Курс "Основы работы в Windows 7".
- Курс Adobe Photoshop CS5.
- Курс по работе Антивирус Kaspersky Internet Security.
- Обучание по работе с электронными платежными системами: Perfect Money, WebMoney, LiqPAY, и др.
При этом можно не просто прослушать информацию, но и попробовать себя на практике! На тренажерах! Это способствует еще лучшему освоению предложенного материала. Испробовав свои силы на тренажере, Вы можете смело переходить к реальным задачам, не боясь выполнить что-нибудь не так. Если же при выполнении заданий тренажера Вы испытываете затруднения, можно просмотреть предшествующий урок снова и снова до тех пор, пока информация не будет усвоена полностью. Теперь Вы сможете самостоятельно контролировать степень Вашей подготовленности.
2. учавствуя в агентской программе «ЗНАНИЯ ВСЕМ» ВЫ МОЖЕТЕ СТАБИЛЬНО ЗАРАБАТЫВАТЬ 200 USD В НЕДЕЛЮ!! Ввод вывод средств мгновенный, без ограничений!!! Вы становитесь ПАРТНЕРОМ!
как ПАРТНЕР Вы сможете:
3. стать инвестором (в первую очередь - это инвестиция в ВАШЕ будущее) и получать проценты от прибыли всей социальной сети.
4. иметь свой интернет магазин (с автоматизацией Вашего бухучета), Вы сможете продавать и покупать, строить свой бизнес в интернете и это еще один источник дохода, который, в отличии от других сетей, Вам предлагается в нашей социальной сети! Электронная коммерция - это бизнес будущего и в ближайшем будущем именно информационные продукты будут преобладать и позволять максимально зарабатывать.
Уже сейчас именно электронные продукты позволяют зарабатывать огромные деньги.
В настоящее время интернет магазин дается бесплатно, т.е. Вы его получаете как дополнение к пакету "Знания всем". В дальнейшем этот магазин будет продаваться за 95 USD (ориентировочно с конца января 2011 года... не отказывайте в подарке для себя стоимостью 95 USD, времени осталось не много).
5. доступ к стандартным услугам, инструментам и разделам сети.
Любой пользователь данной социальной сети может стать инвестором и получать проценты от прибыли всей сети. Существует два инвестиционных стола, малый и большой. Первые 1000 пользователей зашедшие на большой инвестиционный стол становятся соучредителями данной социальной сети и получают 35% от прибыли сети ЕЖЕМЕСЯЧНО, которая делится на всех соучредителей.
Как Вы уже поняли наша сеть дает возможность зарабатывать несколькими способами... доходы от просто общения, доходы от активных продаж, инвестирование с получением пассивного дохода!
Финансовые операции осуществляется картой VISA либо MASTERCARD любого банка и пдатежными системами LibertyReserve и LiqPay.
И это все будет доступно ВАМ ОПЛАТИВ пакет "Знания всем" ТОЛЬКО 1 РАЗ!!!
Три вещи никогда не возращаются обратно: ВРЕМЯ, СЛОВО, ВОЗМОЖНОСЬ.
А теперь несколько фактов о MICS Capital за 2010 год:
MICS Capital работает открыто в соответствии с законнодательнми базами стран СНГ, путем создания и регистрации юридических лиц. MICS Capital это две зарегистрированных операционных компании - одна в России (ООО "МИКС.РУ"), вторая в Украине (ТОВ "МИКС-ОСВИТА"), а также: 3 юридических лица предприятия) в европейской зоне в процессе регистрации и одно юридическое лицо в процессе регистрации в виде открытого акционерного общества (ПАТ "МIКС Кепитал") в Украине.
Общее количество активированных пользователей на 30.12.2010 22:12 - 78866, из них 76573 зарегистрированы за последние 6 месяцев.
В 2010 года мы плотно закрепились в рейтинге глобальной статистики Интернет между 9000 и 14000, на конец года мы на 9,619 месте среди всех сайтов сети Интернет по статистики сервиса alexa.com (для сведения: по разным данным в сети Интернет около 500 млн.сайтов!).
Только за последние 3 месяца прирост аудитории сайта по данным alexa.com составил 5790%. Проверьте темпы роста популярности сайта www.micscapital.com на www.alexa.com - наиболее известном рейтинговом сайте в мире.
Общее количество произведенных уроков за 6 месяцев: 433 урока, общей коммерческой стоимостью 1 558 800 грн. (196075 USD), себестоимость одного обучающего урока с учетом обновлений в течении года и годовых затрат на хостинг составляет 3600 грн (453 USD).
Ежедневно производится в среднем 2.37 урока для программы "Знания всем".
Программа "Знания всем" стала действительно социальной, так как все пользователи делают свой вклад в создание новых уроков, рекомендуя данный учебный материал своим друзьям и знакомым.
MICS CAPITAL - Социальная сеть, которую все ждали!!!
Социальная сеть MICS Capital предлагает стать участником огромного сообщества людей, которые будут проводить свое время в социальной сети с максимальной выгодой и эффективностью для себя . Эта сеть построена по принципу "Все лучшее пользователям, даже наши деньги!" Вы увидите, что общение в социальной сети MICS Capital - это одно удовольствие. Почему? Потому что здесь будут внедрены все самые новейшие разработки в сфере социальных сетей и социальных медиа. Пользователи получать в свои руки все инструменты для полноценного общения, знакомства, ведения бизнеса с помощью социальных сетей. Это новейшее слово в мире социальных ресурсов. Кроме того, еще нигде пользователям социальной сети не было предложено участвовать в коммерции.
У Вас еще есть сомнения?... Или Вы РЕШИЛИ сегодня сделать то, что основная масса людей не делает. А раз так, то завтра ВЫ БУДЕТЕ ИМЕТЬ то, что другие не имеют!
РЕГИСТРАЦИЯ: http://www.gillann.micscapi...
ДЕНЬГИ И УСПЕХ ПРИХОДЯТ К ТОМУ, КТО ДЕЙСТВУЕТ БЫСТРО!!! БУДЬТЕ В САМОМ НАЧАЛЕ!!!
У НАС СИЛЬНАЯ КОМАНДА, МЫ СЕЙЧАС СТРЕМИМСЯ К ОДНОЙ ЦЕЛИ - СТАТЬ АКЦИОНЕРАМИ КОМПАНИИ "MICSCAPITAL” И ПОМОГАЕМ В ЭТОМ ДРУГ ДРУГУ!!! ОБУЧАЕМ, ПОДСКАЗЫВАЕМ!!!!
"Ты можешь выбирать, в каком мире жить: в мире, где не хватает денег, или в мире, где они имеются в избытке. Это твой выбор", - Роберт Киосаки
Коко Шанель сказала как-то: «Если Вы хотите иметь то, чего никогда не имели, Вам придётся делать то, что никогда не делали»
«Готовое лучше, чем совершенное» - Фред Глик
Заходим, смотрим, изучаем, принимаем для СЕБЯ решение! РЕГИСТРИРУЕМСЯ… http://www.gillann.micscapi...
Можно плыть по океану жизни на лайнере под названием "УСПЕХ", а можно оставаться за его бортом. В любом случаее РЕШЕНИЕ за Вами.
Если у Вас появятся вопросы обращайтесь.... МЫ ОТКРЫТЫ!!!!!!!
skype: fireigbiz
e-mail: kaylas@i.ua
Агент и e-mail на Mail.ru: kaylasua@mail.ru
P.S.Если ссылка не работает, скопируйте ее и установите ее в своем блаузере и нажмите ENTER.
Не удивляйтесь если, что-то на сайте не работает, это пока тестовая версия, ведутся работы по отладке всей системы. Поэтому некоторые функции могут еще не работать.
Еще у меня есть просьба. Все кто зарегистрировался по выше указанной ссылке, пожалуйста, свяжитесь со мной и оставьте свои координаты для обратной связи с Вами (пока идет тестирование сети у нас пока отсутствует связь с Вами:-(. Если решили к нам присоединиться, значит мы должны общаться и строить совместными усилиями нашу социальную сеть и тем более оказывать помощь другу. Мы же создаем не только сеть, но и команду!!!
Огромного личного , много, много наличного и безналичного счастья!
ВСЕМ ПРОЦВЕТАНИЯ, ЗДОРОВЬЯ, УСПЕХА!!!
настроение: Бодрое
слушаю: Pink Floyd
Метки: деньги, бизнес, интернет, заработок, партнерство, сетевой маркетинг, инвестиции, финансы, МЛМ, образование
Внимание! Набор на курсы английского языка
Внимание! Набор на курсы английского языка пройдет 15-го августа, начиная с 10 утра. Записываться на доске объявлений, по алфавиту. Тестирование пройдет 22-23 августа. Отсутствие во время тестирования будет считаться отказом от участия в программе, поэтому настоятельно просим всех желающих обучаться на курсах придти на тестирование.
все подробности в нашем сообществе: http://my.mail.ru/community/informationboard/
все подробности в нашем сообществе: http://my.mail.ru/community/informationboard/
ВАКАНСИЯ: Водитель (скользящий график работы)
ВАКАНСИЯ: Водитель (скользящий график работы)
читай подробно в нашем сообществе: http://my.mail.ru/community/informationboard/
читай подробно в нашем сообществе: http://my.mail.ru/community/informationboard/
ВАКАНСИЯ: Охранник (прием анкет до 25 июля)
Читай подробно в нашем сообществе: http://my.mail.ru/community/informationboard/
Usta we gözi çaşy oglanjyk.
Bir ustanyň çaşy kömekçisi bardy. Usta bir gün oglanjyga daşardaky sklada baryp polkadaky çuşäni getirmesini isledi.
Çaşy oglanjyk sklada baryp polka seretse iki çüşe bardygny gördi. Öwürilip ustasynyň ýanyna baryp “Ustam ol ýerde iki çüşe bara” diýdi. Usdasy “oglum ol ýerde bir çüşe bar. Oýunyňy goý, şol bir çüşäni alyp gel” diýdi. Oglanjyk biraz gaharlandy täzeden gaýtalady. “Ustadjan meni beýle köseme men ol ýerde iki çüşe gördüm, haýsysyny isleýan bolsaňyz aýdyň getireýin.” Oglanjyga zat düşündirip bilmejegni bilen usda “ Olar ýaly bolsa iki çüşäniň birini döwde, beýlekisini getiräý” diýdi.
Oglanjyk gitdide çüşäniň birini ýere zyňyp döwen wagty beýleki çüşaniňem gözden ýok bolanyny bildi.
***
Ynsalaryňam çaşy oglanjyk ýaly arzuw-islegleri, öýke-kineler bilen görmesi gerek bolan zatlaryny ýagny hakykaty görmezler. Ýalňyşlygyň özlerindedigni bilmezler..... Her kim görmesi gerek bolan zatlary görse nähili bolardyka....???
Çaşy oglanjyk sklada baryp polka seretse iki çüşe bardygny gördi. Öwürilip ustasynyň ýanyna baryp “Ustam ol ýerde iki çüşe bara” diýdi. Usdasy “oglum ol ýerde bir çüşe bar. Oýunyňy goý, şol bir çüşäni alyp gel” diýdi. Oglanjyk biraz gaharlandy täzeden gaýtalady. “Ustadjan meni beýle köseme men ol ýerde iki çüşe gördüm, haýsysyny isleýan bolsaňyz aýdyň getireýin.” Oglanjyga zat düşündirip bilmejegni bilen usda “ Olar ýaly bolsa iki çüşäniň birini döwde, beýlekisini getiräý” diýdi.
Oglanjyk gitdide çüşäniň birini ýere zyňyp döwen wagty beýleki çüşaniňem gözden ýok bolanyny bildi.
***
Ynsalaryňam çaşy oglanjyk ýaly arzuw-islegleri, öýke-kineler bilen görmesi gerek bolan zatlaryny ýagny hakykaty görmezler. Ýalňyşlygyň özlerindedigni bilmezler..... Her kim görmesi gerek bolan zatlary görse nähili bolardyka....???
Летний фестиваль фильмов в Туркменистане - июль 2011
Летний фестиваль фильмов в Туркменистане - июль 2011
Читай подробно в нашем сообществе http://my.mail.ru/community/informationboard/
Читай подробно в нашем сообществе http://my.mail.ru/community/informationboard/
Dükançy we totyguş
Dükançy we totyguş
Bir dükançyň ýaşyl reňkli, owadan sesli, gürleşmänem oňaran bir totygyşy bardy.
Bu totyguş dükanyň garaguly ýalydy. Söwda etmäge gelen adamlara süýji söz bilen degişip güldürerdi. Adamlar bir zatlar sorasalar olara adam ýaly jogap berip süýji- süýji gürleşerdi.
Bir gün dükanyň eýýesi iş wagty öýüne gitmeli boldy, totyguşy bolsa dükana garagul goýdy. Munuň ýeke galanyny gören bir pişik totyguşy kowolamana başlady. Bu kowalaşyp ýörşlerine dükanyň içini derwe-dagn edipdirler. Jan gorkusyndan başagaý bolan guş bir oyana, bir buyana uçup ýörşüne dükanyň bir gyrasynda çuşeli gapda duran atyr yagyny doküp dowdi. Munuň üstüne dükanyň eýýesi geldi. Töweregine seredip pikir edip durşuna gaty gahary geldi. Guşuň üstüne dökülen ýagy görüp bu işi ol edendir pikiri bilen gaharyna guşuň başyna urdy. Bu urgy bilenem bolany boldy. Guşuň başyndaky tüýler döküldi. Kel boldy, dili tutuldy, gaýdyp gürlemedi.
Dükançy bul işine gaty ökünip “ah wah” etmäne başlady ýöne peýdasy ýokdy. Öz-özüne käýýäp “wah käşgä elim gurasady ol süýji dilli guşumy urmasadym” diýip ökünmesindende peýda ýokdy. Guş kel kellesi bilen sesiz öýkeli bolup gymyldaman oturardy.
Dükançy guşuň öňki halyna gelmesi üçin töweregine sadaka we sowgat paýlap başlady. Aradan kän günler geçsede guş gürlemedi. Dükkançy guşuň “indi gaýdyp gürlemez” diýen düşünjesi bilen keýpsiz, gynanyp ýördi. Ony gürletjek bolup onuň bilen oýun edip her hili sesler çykarardy ýöne hiç peýdasy ýokdy. Dukançy bu gezişine gezip yörkä, bir gün dükanyň öňünden kel kelleli bir derwiş geçip barýardy.
Guş ony görüp dillendi.
“Heý dost” diýip derwişe seslendi
“Sen nädip kel bolduň? Ýada senem atyr ýagly çuşeleri döwdüňmi?” diýdi.
Guşuň bu sözlerini eşiden adamlar gülmäne başladylar. Çünki guş, kel derwüşiňem özi ýaly müşk isli çüşeleri döwenligi üçin eýýesi tarapyndan kellesine urulyp saçy düşendir öýdýärdi.
****
Guşuň, özüni derwiş bilen deňemesi öz bilýän zatlarynyň çagi boldugy üçindi. Derwüş bolsa Allahyna daýanyp dünýani terk edip gezip ýörşidi. Muny bilmeýän guş, bu meňzetmesi bilen adamlaryň üstünden gülmesine sebäp boldy. Ynsanlaryňam Allahyň dostlaryny, gowy adamlary tanaman bir zatlar dimesi ýada üstünden gulmesi bu guşuň halyna meňzär. Edil bu guş ýaly oz düşünjesi we gözýetimine görä sbut ederler. Emma bir adam başga bir adamy tanamasy üçin ol adamyň ýaşayşyny ýaşap onuň ýagdaýyna girip dadyp görmesi gerekdir.
Bu zatlary düýmän bilmän bir adama birzat diýmegmiz bu guşuň öz üstünden güldüren halyna meňzemezmi...???
Bir dükançyň ýaşyl reňkli, owadan sesli, gürleşmänem oňaran bir totygyşy bardy.
Bu totyguş dükanyň garaguly ýalydy. Söwda etmäge gelen adamlara süýji söz bilen degişip güldürerdi. Adamlar bir zatlar sorasalar olara adam ýaly jogap berip süýji- süýji gürleşerdi.
Bir gün dükanyň eýýesi iş wagty öýüne gitmeli boldy, totyguşy bolsa dükana garagul goýdy. Munuň ýeke galanyny gören bir pişik totyguşy kowolamana başlady. Bu kowalaşyp ýörşlerine dükanyň içini derwe-dagn edipdirler. Jan gorkusyndan başagaý bolan guş bir oyana, bir buyana uçup ýörşüne dükanyň bir gyrasynda çuşeli gapda duran atyr yagyny doküp dowdi. Munuň üstüne dükanyň eýýesi geldi. Töweregine seredip pikir edip durşuna gaty gahary geldi. Guşuň üstüne dökülen ýagy görüp bu işi ol edendir pikiri bilen gaharyna guşuň başyna urdy. Bu urgy bilenem bolany boldy. Guşuň başyndaky tüýler döküldi. Kel boldy, dili tutuldy, gaýdyp gürlemedi.
Dükançy bul işine gaty ökünip “ah wah” etmäne başlady ýöne peýdasy ýokdy. Öz-özüne käýýäp “wah käşgä elim gurasady ol süýji dilli guşumy urmasadym” diýip ökünmesindende peýda ýokdy. Guş kel kellesi bilen sesiz öýkeli bolup gymyldaman oturardy.
Dükançy guşuň öňki halyna gelmesi üçin töweregine sadaka we sowgat paýlap başlady. Aradan kän günler geçsede guş gürlemedi. Dükkançy guşuň “indi gaýdyp gürlemez” diýen düşünjesi bilen keýpsiz, gynanyp ýördi. Ony gürletjek bolup onuň bilen oýun edip her hili sesler çykarardy ýöne hiç peýdasy ýokdy. Dukançy bu gezişine gezip yörkä, bir gün dükanyň öňünden kel kelleli bir derwiş geçip barýardy.
Guş ony görüp dillendi.
“Heý dost” diýip derwişe seslendi
“Sen nädip kel bolduň? Ýada senem atyr ýagly çuşeleri döwdüňmi?” diýdi.
Guşuň bu sözlerini eşiden adamlar gülmäne başladylar. Çünki guş, kel derwüşiňem özi ýaly müşk isli çüşeleri döwenligi üçin eýýesi tarapyndan kellesine urulyp saçy düşendir öýdýärdi.
****
Guşuň, özüni derwiş bilen deňemesi öz bilýän zatlarynyň çagi boldugy üçindi. Derwüş bolsa Allahyna daýanyp dünýani terk edip gezip ýörşidi. Muny bilmeýän guş, bu meňzetmesi bilen adamlaryň üstünden gülmesine sebäp boldy. Ynsanlaryňam Allahyň dostlaryny, gowy adamlary tanaman bir zatlar dimesi ýada üstünden gulmesi bu guşuň halyna meňzär. Edil bu guş ýaly oz düşünjesi we gözýetimine görä sbut ederler. Emma bir adam başga bir adamy tanamasy üçin ol adamyň ýaşayşyny ýaşap onuň ýagdaýyna girip dadyp görmesi gerekdir.
Bu zatlary düýmän bilmän bir adama birzat diýmegmiz bu guşuň öz üstünden güldüren halyna meňzemezmi...???
Скандалы вокруг мечетей
Скандалы вокруг мечетей, исламофобия или самооборона? Поддержите строительство мечети в Москве, можете и оставить комментарии: http://www.open-letter.ru/l... Поддержим мусульман Москвы! Председатель ТОЦ Рафис Кашапов. Татарстан, Наб. Челны.
Bir aýalyň bеrеn gürrüňini
Оl aýalyň bеrеn gürrüňini, başardygymdan, eşdişim ýaly ýazmaga çalyşaýyn.
«Öz-ä güýzüň günüdi. Ýapraklar sap-sary, edil şоl ýapraklara mеňzäp duran Günеm çykyp durdy. Indi bir aýdanam gоwrak wagt bäri agzyna suw damdyrylyp ýatan mamamy sоramaga barypdym. Dоgrusy, halyny sоramaga däl-dе, razylaşmaga bardym. Hеr kim оnuň indi aýak üstünе galmajagyny bilýärdi. Ejеmеm, iki aýdyr, mamamyň ýanyndady. Mеnеm gidеýin-gidеýin diýip, işdеn sypyp bilmеdik bоlup ýördüm. Ahyry birdеn gijä galaýmaýyn diýip, bar zady taşlap gitdim. Ýönе bеýlеki gyz agtyklary häli-şindi baryp, hеr baranlarynda-da üç-dört gün galyp, оňa sеrеdişýärdilеr.
Ýetmişden ýaňy gеçip ugran mamam görgüli hоrlanyp, süňk bоlup galypdyr. “Maňlaýy ýasy, ullakan gözlеriniň üstündе gaşlary gеrlip duran mamamyň, garrasa-da, şоl оwadanlygy, nuranalygy” diýip öňlеr haýran galardym. “Оnuň görk-görmеgindеn bizе-dе azajyk gеçäýmеl-ä” diýip kеmsinеrdim. Ýönе mamamyň, bu kеsеldеn sоň, hоrlanan ýüzüniň öňküsindеnеm bеtеr nurlanandygyny görüp, hasam haýran bоldum. Hatda salamlaşmagy tas ýadymdan çykarypdym. Оl gabaklaryny galydyryp, gussaly nazary bilеn bir mähirli sеrеtdi wеlin, jadylanan ýaly bоlup gitdim. Agzyna suw damdyrylyp ýatan mamamyň оwadanlygy diňе mеni gеň galdyrman ekеni. Оl pahyr ýogaldy wеlin, dirikä sоramaga gеlеn hеr kimiň dilindеn düşürmän edеn gürrüňi оnuň üýtgеşik nuranalygy hakynda bоldy. Ejеmеm mamama şеýlе çalymdaşdy, özеm görmеkli diýilýänlеrdеndi, ýönе şоl wagt enеli-gyzy dеňеşdirsеň, aralary ýer bilеn gök ýalydy. Mamam görgüli sähеl bеýigiräjik ýassykda ýatyr wеlin, edil ýüzünе aýratyn yşyk tutulýamyka diýdirýärdi. Şu wagtam gürrüň bеrýän wеlin, kеşbi göz öňümdе janlanyp barýar. Pahyr mеni tanady. Adymy tutdy. Sоňam: «Öýüň-içеriň bilеn bоlgun. Adamyňy närza etmеgin» diýdi. Birhili bоldum, nämе diýjеgimi bilmеdim. Edil mеn öýüm bilеn däl ýaly bоlaýdym. Оnda-da, iň sоňky dеmini sanap ýatan mamamdan bu sözi eşitmеk birhilidi. Оnuň başyny saklap оturan başga-da, оgly-gyzy, ýakynlary bardy. Ýüzümiň çapady ýaly gyzanyny duýdum. Hеrnä, ejеm dadyma ýetişäýdi. Оl mamamyň alkymyna süýşüp: «Ejе, оl öýi bilеn ahyryn, aýdýanyň nämе?!» diýdi. Şоnda pahyr çala ýylgyrýan manyda dоdagyny gеrdi-dе: «Bilýän. Gyzymdan razydyryn» diýdi. Arkamdan ýük aýrylan ýaly bоlup: «Mеnеm razydyryn, mama! Özüňеm razy bоlawеri!» diýenimdеn, gözündеn ýekе damja syrygyp gaýtdy. Ejеm eliniň aýasy bilеn mamamyň ýaşyny sylyp: «Saňa ýolugan dеrt ýaman bоlaýdy-da, ejе» diýdi. Mamamyň ýüzi üýtgäp gitdi. Оl çala pyşyrdaýan ýaly gürlеsе-dе, gоwy eşitdirip: «Ýalňyşma, gyzym. Dеrdinе-dе dönеýin, Özünе-dе dönеýin» diýdi. Bu sözlеri eşidip, endamym jümşüldäp gitdi. Şоl gün оnuň bоkurdagyndan zat gеçmän, diňе bal garylan süýjüli suwuň damdyrylýanyna оtuz ýedi gün ekеn. Şоndan üç gün sоňam görgüli dünýedеn ötdi. Mamam pahyr: «Namazymy gеçirеnimi bilеmоk, haçan başlanymam bilеmоk, gaty kiçijikdirin-dä» diýerdi. Оňa dеgеn kеsеlеm düwnükdi...»
Оl garry aýalyň şоnça ejir çеksе-dе, «Dеrdinе-dе dönеýin, Özünе-dе dönеýin» diýmеgi maňa güýçli täsir etdi. Bеlki, çala kеsеllän biri ýa-da eli kеsiljеgi kеsilip, оnuň yzyna gaýdyp gеlmеjеgini bilip duran biri «Özünе-dе dönеýin» diýen bоlup bilеr. Gatyrak ýatan garrylary sоramaga baraňda-da «Ýagşy diýmеli bоlýa-da, ýagşylg-a ýok» diýenini eşdipdim. Ýönе öljеginе gözi ýetip duran, bеlki, Ezraýylyň gеlişini synlap ýatan garrynyň «hyk-çok» etmän, nalaman, «dönеýin» diýip ýatmagy, bu diňе çyn ýürеkdеn çykýan söz bоlmaly. Muny diýmеgi, aýal adam-a bеýlе-dе dursyn, mеrtdirin diýen kişidеnеm hеr kim-hеr kim başarmaz. Gеp оwadanlap nädеýin, şеýlе dеrеjеde “dönеýin” diýdirеn Allasy bоlan оl garry aýala gözüm gitdi. Özümdе-dе şеýlе bir zadyň, dоgrusy, Allaň bоlanyny islеdim. Alladan başga hiç bir zadyň özüni şеýlе söýdürip bilmеjеginе şоl wagtam, şu wagtam akylym ýetip dur..... Sizem şeýle pikirdesiniz......
«Öz-ä güýzüň günüdi. Ýapraklar sap-sary, edil şоl ýapraklara mеňzäp duran Günеm çykyp durdy. Indi bir aýdanam gоwrak wagt bäri agzyna suw damdyrylyp ýatan mamamy sоramaga barypdym. Dоgrusy, halyny sоramaga däl-dе, razylaşmaga bardym. Hеr kim оnuň indi aýak üstünе galmajagyny bilýärdi. Ejеmеm, iki aýdyr, mamamyň ýanyndady. Mеnеm gidеýin-gidеýin diýip, işdеn sypyp bilmеdik bоlup ýördüm. Ahyry birdеn gijä galaýmaýyn diýip, bar zady taşlap gitdim. Ýönе bеýlеki gyz agtyklary häli-şindi baryp, hеr baranlarynda-da üç-dört gün galyp, оňa sеrеdişýärdilеr.
Ýetmişden ýaňy gеçip ugran mamam görgüli hоrlanyp, süňk bоlup galypdyr. “Maňlaýy ýasy, ullakan gözlеriniň üstündе gaşlary gеrlip duran mamamyň, garrasa-da, şоl оwadanlygy, nuranalygy” diýip öňlеr haýran galardym. “Оnuň görk-görmеgindеn bizе-dе azajyk gеçäýmеl-ä” diýip kеmsinеrdim. Ýönе mamamyň, bu kеsеldеn sоň, hоrlanan ýüzüniň öňküsindеnеm bеtеr nurlanandygyny görüp, hasam haýran bоldum. Hatda salamlaşmagy tas ýadymdan çykarypdym. Оl gabaklaryny galydyryp, gussaly nazary bilеn bir mähirli sеrеtdi wеlin, jadylanan ýaly bоlup gitdim. Agzyna suw damdyrylyp ýatan mamamyň оwadanlygy diňе mеni gеň galdyrman ekеni. Оl pahyr ýogaldy wеlin, dirikä sоramaga gеlеn hеr kimiň dilindеn düşürmän edеn gürrüňi оnuň üýtgеşik nuranalygy hakynda bоldy. Ejеmеm mamama şеýlе çalymdaşdy, özеm görmеkli diýilýänlеrdеndi, ýönе şоl wagt enеli-gyzy dеňеşdirsеň, aralary ýer bilеn gök ýalydy. Mamam görgüli sähеl bеýigiräjik ýassykda ýatyr wеlin, edil ýüzünе aýratyn yşyk tutulýamyka diýdirýärdi. Şu wagtam gürrüň bеrýän wеlin, kеşbi göz öňümdе janlanyp barýar. Pahyr mеni tanady. Adymy tutdy. Sоňam: «Öýüň-içеriň bilеn bоlgun. Adamyňy närza etmеgin» diýdi. Birhili bоldum, nämе diýjеgimi bilmеdim. Edil mеn öýüm bilеn däl ýaly bоlaýdym. Оnda-da, iň sоňky dеmini sanap ýatan mamamdan bu sözi eşitmеk birhilidi. Оnuň başyny saklap оturan başga-da, оgly-gyzy, ýakynlary bardy. Ýüzümiň çapady ýaly gyzanyny duýdum. Hеrnä, ejеm dadyma ýetişäýdi. Оl mamamyň alkymyna süýşüp: «Ejе, оl öýi bilеn ahyryn, aýdýanyň nämе?!» diýdi. Şоnda pahyr çala ýylgyrýan manyda dоdagyny gеrdi-dе: «Bilýän. Gyzymdan razydyryn» diýdi. Arkamdan ýük aýrylan ýaly bоlup: «Mеnеm razydyryn, mama! Özüňеm razy bоlawеri!» diýenimdеn, gözündеn ýekе damja syrygyp gaýtdy. Ejеm eliniň aýasy bilеn mamamyň ýaşyny sylyp: «Saňa ýolugan dеrt ýaman bоlaýdy-da, ejе» diýdi. Mamamyň ýüzi üýtgäp gitdi. Оl çala pyşyrdaýan ýaly gürlеsе-dе, gоwy eşitdirip: «Ýalňyşma, gyzym. Dеrdinе-dе dönеýin, Özünе-dе dönеýin» diýdi. Bu sözlеri eşidip, endamym jümşüldäp gitdi. Şоl gün оnuň bоkurdagyndan zat gеçmän, diňе bal garylan süýjüli suwuň damdyrylýanyna оtuz ýedi gün ekеn. Şоndan üç gün sоňam görgüli dünýedеn ötdi. Mamam pahyr: «Namazymy gеçirеnimi bilеmоk, haçan başlanymam bilеmоk, gaty kiçijikdirin-dä» diýerdi. Оňa dеgеn kеsеlеm düwnükdi...»
Оl garry aýalyň şоnça ejir çеksе-dе, «Dеrdinе-dе dönеýin, Özünе-dе dönеýin» diýmеgi maňa güýçli täsir etdi. Bеlki, çala kеsеllän biri ýa-da eli kеsiljеgi kеsilip, оnuň yzyna gaýdyp gеlmеjеgini bilip duran biri «Özünе-dе dönеýin» diýen bоlup bilеr. Gatyrak ýatan garrylary sоramaga baraňda-da «Ýagşy diýmеli bоlýa-da, ýagşylg-a ýok» diýenini eşdipdim. Ýönе öljеginе gözi ýetip duran, bеlki, Ezraýylyň gеlişini synlap ýatan garrynyň «hyk-çok» etmän, nalaman, «dönеýin» diýip ýatmagy, bu diňе çyn ýürеkdеn çykýan söz bоlmaly. Muny diýmеgi, aýal adam-a bеýlе-dе dursyn, mеrtdirin diýen kişidеnеm hеr kim-hеr kim başarmaz. Gеp оwadanlap nädеýin, şеýlе dеrеjеde “dönеýin” diýdirеn Allasy bоlan оl garry aýala gözüm gitdi. Özümdе-dе şеýlе bir zadyň, dоgrusy, Allaň bоlanyny islеdim. Alladan başga hiç bir zadyň özüni şеýlе söýdürip bilmеjеginе şоl wagtam, şu wagtam akylym ýetip dur..... Sizem şeýle pikirdesiniz......
Ejemjan ýanymda bolsady.......
Ejemjan ýanymda bolsady.......
Bir aýal oýde garynja görýär. Egilip garynja şeýle diýär “ hah balajyk sen bärik nirden geldň? Seni bärde öldürerler. Seni öýüňe äkideýinmi?
Ol aýalyň çagasy ylgap ýanyna baryp “Eje kim bilen gürleşýaňaý?” diýdi.
-Garynja bilen
-Garynja saňa düşünermi?
-O düşünmesede sen düşünersiň.....
Garynjany ak kagyzyň üstüne goýup ejeli-ogul äkidýarler. Bu waka blan güni ol oglanjyk ýykyljak bolan dostunuň elinden tutup halas etdi.
Bir başga bir Eje garynjany görýär “Muny öldüreýin! Nirden geldiň!” diýär we garynjany öldürýär. Muny gören çagasyda ol gün oz dostuny ynjydýar.
Asyryn alymy bu meselani şeýle açyklaýar.: “Ynsanyň ilkinji ussady, tebiýejisi we mugallymy Enesidir. Men bu segsen ýyllyk ýaşymda, segsen müň wakalardan sapak alsamda, kasam edýarin, iň esasy we sarsylmaz we her wagyt maňa täze sapak berýän ýaly bolup duran, merhum Ejemden alan täsirli owütlerim we ruhy sapaklarym, şol spaklar herektlerimda edep, adat bolupdyr. Bedenimde bolsa gan bolup ýerleşipdir. Bu sapaklar ganymyň tenimiň ozünde yerleşenini görýarin.”
Aýallardan Pygamberler dünýa inendir we her pygamberiň Ejesi aýaldyr. Köp Pirler, Weliler we alymlar Ejesini özüne mugallym hasap edendir. Çünki Ejeler çagalar üçin hemme zatdyr.
Ejem bilen baglanşykly ýadymdan çykmajak bir ýatlamam bardyr......
Ýaşayan ýerimizde özüne göwni ýetýan oglanlaryň hemmesi çilim çekerdi. Men hem şolara meňzejek bolup bir guty çilimi satyn aldymda içinden birini çykaryp agzyma sldym. Ejemiň ýanyna baryp “Ejejan seretsene” diýdim. Ejem görüp ýüzi ütgäp gitdi. Birden turdyda gidip eline pyçak alyp geldi we “ Bu pyçagy al, meni öldür, ondan soňra çekiber” diýdi. “Wii Ejejan näme boldy?” diýdim. Hem aglaýar hem ýalwarýar “ Näme bolsun çilim çekmegiňi islämok” Däli diýsem dälem däl. Bir çilim üçin bu halyň näme? Biraz Ejeme gyzdymda gaharlandym. “Näme muny beýle ulaldýan, çekmerin!” diýdimde çilimi döwüşdirip zyňdym. Meni gujaklady.
“Janym oglum hiç wagyt çekaýmegin.....” diýdi. “Bor Ejemjan çekmerin....”
Allahdan dileg etdi. Şeýlebir dilegdi...... Wa şol dilegler.....
Aradan ýillar geçdi....
Watan gullugyny edip ýördüm. Gullukdaşlarmyň köpüsi çilim çekerdiler, men çekmezdim. Hiç wagydam çilim çekmedim. Çünki her-haçan çilimi görsem, ejemiň aglap “çekme” diýen ýüzi göz öňüme gelerdi.....
Men 80 ýaşymda. Ýöne şu wagyt ejem ýanymda bolsady, ýene onuň çagasy bolardym, dyzlarynyň üstünde kellämi goýup uklardym.
Ömrümüň bütün günleri ejemiň günüdir.......
Bir aýal oýde garynja görýär. Egilip garynja şeýle diýär “ hah balajyk sen bärik nirden geldň? Seni bärde öldürerler. Seni öýüňe äkideýinmi?
Ol aýalyň çagasy ylgap ýanyna baryp “Eje kim bilen gürleşýaňaý?” diýdi.
-Garynja bilen
-Garynja saňa düşünermi?
-O düşünmesede sen düşünersiň.....
Garynjany ak kagyzyň üstüne goýup ejeli-ogul äkidýarler. Bu waka blan güni ol oglanjyk ýykyljak bolan dostunuň elinden tutup halas etdi.
Bir başga bir Eje garynjany görýär “Muny öldüreýin! Nirden geldiň!” diýär we garynjany öldürýär. Muny gören çagasyda ol gün oz dostuny ynjydýar.
Asyryn alymy bu meselani şeýle açyklaýar.: “Ynsanyň ilkinji ussady, tebiýejisi we mugallymy Enesidir. Men bu segsen ýyllyk ýaşymda, segsen müň wakalardan sapak alsamda, kasam edýarin, iň esasy we sarsylmaz we her wagyt maňa täze sapak berýän ýaly bolup duran, merhum Ejemden alan täsirli owütlerim we ruhy sapaklarym, şol spaklar herektlerimda edep, adat bolupdyr. Bedenimde bolsa gan bolup ýerleşipdir. Bu sapaklar ganymyň tenimiň ozünde yerleşenini görýarin.”
Aýallardan Pygamberler dünýa inendir we her pygamberiň Ejesi aýaldyr. Köp Pirler, Weliler we alymlar Ejesini özüne mugallym hasap edendir. Çünki Ejeler çagalar üçin hemme zatdyr.
Ejem bilen baglanşykly ýadymdan çykmajak bir ýatlamam bardyr......
Ýaşayan ýerimizde özüne göwni ýetýan oglanlaryň hemmesi çilim çekerdi. Men hem şolara meňzejek bolup bir guty çilimi satyn aldymda içinden birini çykaryp agzyma sldym. Ejemiň ýanyna baryp “Ejejan seretsene” diýdim. Ejem görüp ýüzi ütgäp gitdi. Birden turdyda gidip eline pyçak alyp geldi we “ Bu pyçagy al, meni öldür, ondan soňra çekiber” diýdi. “Wii Ejejan näme boldy?” diýdim. Hem aglaýar hem ýalwarýar “ Näme bolsun çilim çekmegiňi islämok” Däli diýsem dälem däl. Bir çilim üçin bu halyň näme? Biraz Ejeme gyzdymda gaharlandym. “Näme muny beýle ulaldýan, çekmerin!” diýdimde çilimi döwüşdirip zyňdym. Meni gujaklady.
“Janym oglum hiç wagyt çekaýmegin.....” diýdi. “Bor Ejemjan çekmerin....”
Allahdan dileg etdi. Şeýlebir dilegdi...... Wa şol dilegler.....
Aradan ýillar geçdi....
Watan gullugyny edip ýördüm. Gullukdaşlarmyň köpüsi çilim çekerdiler, men çekmezdim. Hiç wagydam çilim çekmedim. Çünki her-haçan çilimi görsem, ejemiň aglap “çekme” diýen ýüzi göz öňüme gelerdi.....
Men 80 ýaşymda. Ýöne şu wagyt ejem ýanymda bolsady, ýene onuň çagasy bolardym, dyzlarynyň üstünde kellämi goýup uklardym.
Ömrümüň bütün günleri ejemiň günüdir.......
Kakam ve men
Kakam ve men
Kakam yaş wagtym gatnaşýan oglanarymdan aýrylmagmy islärdi. Ýöne dogrysy meniň hem olar bilen gatnaşmaga kän bir islegim yokdy. Töweregimdäkilerden saýlanmagym üçin zähmet çekmek we köp okamagym gerekdi. Meselem kitapdan doly bolan bir sandygym bardy, ýagny ol sandygy 2 kişi zordan götererdi. Ejem bu halyma gorkardy, “Oglum munça kitap okamaň kelläňe agram berer” diýerdi Kakam bolsa Ejeme “sen goşulma” diýerdi.
Kakamyň aşgazan keseli bardy. Her ikindi ýagtynda keseli gozgamana başlardy. Käbir akmak dostlary oňa “bir ýyl açylman yatan aragy iç keseliň gowylaşar” diýipdirlerler. Şähermizde öwülýalar kändi. Bir gün Kakam aýaga galdy. Biz şol öwülýalaryň birine gidik. Onuň bir elindede şol “içmeli” diýilen aragy bardy, we şeýle diýdip dileg etmäge başlady “Allahim bu içgini haram etdiň. Bu keselide sen berdiň. Meniň bu keselime şifa ber. Bu içginide maňa içirme” diydide soňra elindäki çüşäni gaharyna zyňyp göberdi. Soňra biraz agladyda meniň elimden tudyda “öýe gideli” diydi.
Öýe geldik. Ol gün Kakamyň keseli gozgamady. Ertesi günem gozgamady. We şondan soň hiç keseli özi barada ýatlatmady..... Allahyň gudraty.
Kakamyň ýadymdan çykmajak bit tarapy bardy: Şol wakadan soň Namazlaryny hiç sypdyrmazdy. Hemmelerden on Metjide barardy, içini tertiplärdi we Ymama garaşyp otiurardy. Ymam bilen Namazyny okardy.
Bir gün ýene ünüsümi çeken bir waka boldy. Öýden çykyp Metjide barýarka dostlarynda biri mangal ýakyp, bişirjek etini gyzardyp çişe düzüp durdy, Öz deň-duşlaryny üşürüpdir. Kakam hem ol ýere baryp girer-girmez seredişdirdi, görse spirt içgileri bar eken. Kakam ol ýerden çykyp gaýtdyda, gaýdyp şol dostlarynyň ýanyna barmadyda, arasyny olardan uzaklaşdyrdy. Onuň bu hereketi bizede gaty täsir etdi. Şol wakalardan soň menem içgi içýän dostlarymdan aýryldymda hiç spirtli içkilerini içmedim.
Mysal üçin maňa: Töweregimizdaki gatnaşýanlarymyza nädip gowy gylyk-häsiýetleri öwretmeli?” diýip soraýarlar. Dogrusy bu soraga hayran galyan. Kakamyz bize hiç nesihat etmedi yöne gürleşişi bilen, häsiýeti bilen, ýaşaýişy bilen bize mysal boldy. Menem şonuň üçin şeýle diýan “Çaga gulagyndan terbiýe almaz, gözünden terbiýe alar.....” Aslynda terbiýani diýip dalde ýaşap gorkezmeli.
.............
Has ýaş wagytlarymda bir gazetda bildiriş okadym. Ol bildirişde “söwda agendi işine alýarys” diýip ýazylgy eken. Men hem Ejeme Kakama aytman ol yere bardym dakumnetlerimi tabşyrdym. Bir aýdan soň “gelmeli” diýen habar geldi. Men şol yere bardym. Olar meniň kabul edilendigmi aýtdylar. Ondan soň Ejem we Kakama aýdym. Kakam bolsa “Boljagy bolansoň diýjek zadym ýok” diýipdi. Ejem bolsa işlejegime gaty begenipdi.
Bir aýlap söwda okuwyny öwretdiler. Okuwa gatnamak üçin ýol pulyny öýdakilerden soramaga utanyp, gijelerine onda-munda işläp biraz pul gazanardym. Käwägytlar awtobusda käýagyt bolsa piýada okuwa gatnardym. Bir aydan soň işe başladym. Soň her aýlygymyň ýarysyndan köpürägini öýe bererdim galanjasynam özümde alyp galardym. Şeydip günümizi geçiredik. Ejem we Kakam meniň üçin Allahdan dileg ederdiler we ol nahili dilegdi....... “Jübisi hiç wagyt boş bolmasyn her elini jübisine uzadanda boş çykmasyn” diýip dileg ederdiler. Şol dilegler bilen ömrüme pul kynçylygyny görmän bu günelere geldim.
Ejem hassalandy, başga dünýä göç etdi.
Ejemiň ýoklugy gaty bildirerdi. Ýuregim gatu küseýardi. Eger Ejem we Kakam ýanymda bolsady her wagyt bile bolmak islärdim. Ejemi gaty göresim gelýär we gaty küseýän. Näme üçin diýäňizmi? Yanymda bolan bolsa hyzmat ederdim. Olara hyzmat etmäni gaty küseýan........
Kakam yaş wagtym gatnaşýan oglanarymdan aýrylmagmy islärdi. Ýöne dogrysy meniň hem olar bilen gatnaşmaga kän bir islegim yokdy. Töweregimdäkilerden saýlanmagym üçin zähmet çekmek we köp okamagym gerekdi. Meselem kitapdan doly bolan bir sandygym bardy, ýagny ol sandygy 2 kişi zordan götererdi. Ejem bu halyma gorkardy, “Oglum munça kitap okamaň kelläňe agram berer” diýerdi Kakam bolsa Ejeme “sen goşulma” diýerdi.
Kakamyň aşgazan keseli bardy. Her ikindi ýagtynda keseli gozgamana başlardy. Käbir akmak dostlary oňa “bir ýyl açylman yatan aragy iç keseliň gowylaşar” diýipdirlerler. Şähermizde öwülýalar kändi. Bir gün Kakam aýaga galdy. Biz şol öwülýalaryň birine gidik. Onuň bir elindede şol “içmeli” diýilen aragy bardy, we şeýle diýdip dileg etmäge başlady “Allahim bu içgini haram etdiň. Bu keselide sen berdiň. Meniň bu keselime şifa ber. Bu içginide maňa içirme” diydide soňra elindäki çüşäni gaharyna zyňyp göberdi. Soňra biraz agladyda meniň elimden tudyda “öýe gideli” diydi.
Öýe geldik. Ol gün Kakamyň keseli gozgamady. Ertesi günem gozgamady. We şondan soň hiç keseli özi barada ýatlatmady..... Allahyň gudraty.
Kakamyň ýadymdan çykmajak bit tarapy bardy: Şol wakadan soň Namazlaryny hiç sypdyrmazdy. Hemmelerden on Metjide barardy, içini tertiplärdi we Ymama garaşyp otiurardy. Ymam bilen Namazyny okardy.
Bir gün ýene ünüsümi çeken bir waka boldy. Öýden çykyp Metjide barýarka dostlarynda biri mangal ýakyp, bişirjek etini gyzardyp çişe düzüp durdy, Öz deň-duşlaryny üşürüpdir. Kakam hem ol ýere baryp girer-girmez seredişdirdi, görse spirt içgileri bar eken. Kakam ol ýerden çykyp gaýtdyda, gaýdyp şol dostlarynyň ýanyna barmadyda, arasyny olardan uzaklaşdyrdy. Onuň bu hereketi bizede gaty täsir etdi. Şol wakalardan soň menem içgi içýän dostlarymdan aýryldymda hiç spirtli içkilerini içmedim.
Mysal üçin maňa: Töweregimizdaki gatnaşýanlarymyza nädip gowy gylyk-häsiýetleri öwretmeli?” diýip soraýarlar. Dogrusy bu soraga hayran galyan. Kakamyz bize hiç nesihat etmedi yöne gürleşişi bilen, häsiýeti bilen, ýaşaýişy bilen bize mysal boldy. Menem şonuň üçin şeýle diýan “Çaga gulagyndan terbiýe almaz, gözünden terbiýe alar.....” Aslynda terbiýani diýip dalde ýaşap gorkezmeli.
.............
Has ýaş wagytlarymda bir gazetda bildiriş okadym. Ol bildirişde “söwda agendi işine alýarys” diýip ýazylgy eken. Men hem Ejeme Kakama aytman ol yere bardym dakumnetlerimi tabşyrdym. Bir aýdan soň “gelmeli” diýen habar geldi. Men şol yere bardym. Olar meniň kabul edilendigmi aýtdylar. Ondan soň Ejem we Kakama aýdym. Kakam bolsa “Boljagy bolansoň diýjek zadym ýok” diýipdi. Ejem bolsa işlejegime gaty begenipdi.
Bir aýlap söwda okuwyny öwretdiler. Okuwa gatnamak üçin ýol pulyny öýdakilerden soramaga utanyp, gijelerine onda-munda işläp biraz pul gazanardym. Käwägytlar awtobusda käýagyt bolsa piýada okuwa gatnardym. Bir aydan soň işe başladym. Soň her aýlygymyň ýarysyndan köpürägini öýe bererdim galanjasynam özümde alyp galardym. Şeydip günümizi geçiredik. Ejem we Kakam meniň üçin Allahdan dileg ederdiler we ol nahili dilegdi....... “Jübisi hiç wagyt boş bolmasyn her elini jübisine uzadanda boş çykmasyn” diýip dileg ederdiler. Şol dilegler bilen ömrüme pul kynçylygyny görmän bu günelere geldim.
Ejem hassalandy, başga dünýä göç etdi.
Ejemiň ýoklugy gaty bildirerdi. Ýuregim gatu küseýardi. Eger Ejem we Kakam ýanymda bolsady her wagyt bile bolmak islärdim. Ejemi gaty göresim gelýär we gaty küseýän. Näme üçin diýäňizmi? Yanymda bolan bolsa hyzmat ederdim. Olara hyzmat etmäni gaty küseýan........
КОНЦЕРТ В АШХАБАДЕ - Группа «Мелвин Уильямс»
ГРУППА «МЕЛВИН УИЛЬЯМС»(Смитдейл, штат Миссиссиппи) создает необработанный и быстрый звук, поднимающий настроение и дающий вдохновление. Номинант на награду Гремми, Мелвин Уильямс и его группа преодолели расхождение между традиционной и современной музыкой госпел. Музыка этого ансамбля включает такие жанры как госпел, джаз, хип хоп и избранные классические произведения. Выступления группы «Мелвин Уильямс» наполнены эмоциями во всех их исполнениях.
Группа вдохновлена возможностью разделить свое пристрастие к традиционному
госпелу и другим жанрам с разными зрителями.
Группа «Мелвин Уильямс»
Мелвин Уильямс
Андре Л. Тейт
Бриджит Флёри
Кастро Коулмен
Киноконцертный зал "Туркменистан"
24 июня 2011 года
Начало в 20:00
Вход свободный
Группа вдохновлена возможностью разделить свое пристрастие к традиционному
госпелу и другим жанрам с разными зрителями.
Группа «Мелвин Уильямс»
Мелвин Уильямс
Андре Л. Тейт
Бриджит Флёри
Кастро Коулмен
Киноконцертный зал "Туркменистан"
24 июня 2011 года
Начало в 20:00
Вход свободный
ВАКАНСИЯ: Телефонный Оператор/Секретарь
Полная ставка: 40 часов в неделю.
Последний срок подачи заявок: 27 июня 2011 г.
Зарплата годовая: начальная $ 6,755; полная $ 8,316
Читай подробно в нашем сообществе: http://my.mail.ru/community/informationboard/
Последний срок подачи заявок: 27 июня 2011 г.
Зарплата годовая: начальная $ 6,755; полная $ 8,316
Читай подробно в нашем сообществе: http://my.mail.ru/community/informationboard/
“Biz hemmämiz şatlyk üçin dogudyk...”
O wagtlar 20-22 ýaşlarymdadym. Aşgabadyň seýilgähleriniň birinde aşyk bolan gyzymyň duşuşyga gelerine, ýoluna gözümi dikip, garaşyp otyrdym. Birdenem, nirden çykdy bilmedim, eli hasaly ýaşuly adam gelip ýanymda oturdy. Meniň şobada gaşlarym çytyldy. Üstesine-de o goja oturjak bolanda elindäki kagyzlarynam ýere gaçyrdy. Bir topar, ululy-kiçili kagyzlar pytrap gitdi. Men derrew olary ýygnap, ýaşula uzatdym. Olaryň ýaşulynyň keseli baradadygyna gözüm düşdi. Bir kemim keselli garrynyň derdini sabyr edip diňlemekdi. Nätanyş gojanyň meniň elimdäki Gurbannazar Ezizowyň goşgular kitabyna düşdi. Ýüzugra-da şahyrdan sözbaşy edip getiren setirlerimi aýdyp ýylgyrdy.
- Hawa, dagy näme?! Biz hemmämiz şatlyk üçin doguldyk. Bunça bolanyna görä şahyryň indiki setirinem aýdyp goýberdim: “Şoň üçinem geçdik ine, şunça ýol.”
Şeýtdi-de, ýaşuly bilen gepimiz alyşdy gidiberdi. Ýöne biziň gürrüňimiz Gurbannazar Ezizowyň goşgulary hakynda bolmady. Gojanyň şonda aýdanlaryny başardygymdan kagyza geçirdim. Gepi uzatmazlyk üçin, öz jogaplarymy, garrynyň ýüz, göz, el hereketlerini ýazmadym. Belki, şondandyr ýazgym gepleşik görnüşinde däl-de, başga birhili boldy:
Sen şol arzyly, hemişe höwesinde gezilýän şatlyk hakynda pikir edip görüpmidiň? Hakykatdanam, şatlyk üçin geçdik, geçýäris, ýene näçe ýol geçmelem bolsa, hemmämiz taýýardyrys. Şatlyga her kim birhili düşünýär. Afrika ýurtlarynda açlykdan garny pökgi ýaly bolup giden, göziýaşly çagajyk üçin bir döwüm çörek tapmakdan uly şatlyk ýok. Seýilgähe ýüregi atygsap barýan ýigit üçin bolsa, söwer ýarynyň duşuşyga sallanyp, seýkin basyp gelýänini görmekden uly şatlyk ýok. Her kim birhili şatlanýar. Kim goňşusynyň şatlygyna goşulyp, iki bolup bilenok. Kimdir biri bolsa, kyn güne düşen bir bendäni görende içindäki şatlygyny zordan gizleýär. Käte adamyň şatlygy onuň hakyky ýüzüni görkezýän aýna meňzeýär. “Ýigidi dostundan tana” diýilýändir welin, “Ýigidi şatlygyndan tana” diýäýesiň gelip dur. Özüňi tanasyň gelse, otur-da nämäniň seni şatlandyrýandygy barada oýlanyber. Ýöne bu barada oýlanmak gaty aňsadam däldir. “Hakyky ýüzüňi görkezjek, gel” diýseler, bir bada tisgineniňi duýman galarsyň. “Kyýamat” diýýändirler, şo-da, meniň pikirimçe, hakyky ýüzüňi görkezilýän, nämä şatlanyp, nämä gynanyp ýaşandygyňy aýdylýan ýer bolsa gerek.
Dile geldi bile geldi. Şatlyk hakynda şeýle täsin rowaýatam bar.
Bir gün takwa, hudaýhon biri Bagdadyň bazaryna barypdyr. Onuň gözi şeýle keýpi kök, şadyýan, hiňlenen bolup duran birine düşüpdir. Takwa kişi öz ýanyndan: “Uly il gara güni, güzerany bilen başagaý, bu nämä şatlanýarka?” diýip pikir edipdir. Elbet saklanyp bilmändir, şadyýan pyýadanyň ýanyna baryp ondan keňpihonlugynyň sebäbini sorapdyr.
“Men şatlanman kim şatlansyn. Meniň şeýle bir gowy hojaýynym bar. Garnymy dürli tagamlardan doýurýar, egnime ýüpek parça geýdirýär. Ine saňa münseň bedew at. Aýlygym ertirden agşama başyny galdyrman büküdip oturan hatdadyňkydan bäş esse köp. Bar edýän işimem her gün hojaýynym üçin bazardan nohutly kişmişdir, almadyr engur, dürli-dümen miweleri almak. Onsoň, hany şatlanma-da göreýin.”
Bu jogaby eşden takwa agyr oýa çümüpdir. “Munuň hojaýyny ony işinden kowubam, egnindäki ýüpek parçany sypyryp alybam, iýdirip-içirenlerini burnundan getiribem biler. Emma meniň gullugyny edýän Ýaradanym hiç haçan beýle etmez. Oňa näçe köp, näçe çyn ýürekden gulluk etsem, şonça ahyretde köp sogaplar berer. Arzyly jennete salar. Emma şonda-da men şu hyzmatkärçe-de, Alla gulluk edýänime şatlanyp bilemok.” Şeýle pikir eden takwanyň Ýaradandan utanjyna ýüzi gyzarypdyr.
Hawa, biz şatlanmaly zadymyza şatlanyp bilýärismi? Ýadyňa düşýän bolsa, Mihail Şolohowyň“Olar Watan üçin söweşdiler” diýen filminde Wasiliý Şukşin elini silkip: “Dirimiň? Şoňa şatlan” diýýändir. Biz dogup gelýän Güni synlap “Hudaýa şükür. Ýene bir güni görmek nesip etdi” diýip şatlanmagy başarýarysmy?
Bizi gynandyrýan zatlaram bardyr. Olar medalyň arka tarapy. Gynanjyň, ýürekden gynanan ýerleriň barada özüň oýlan. “Sen maňa nämä gynanýandygyňy aýt, men seniň kimdigiňi aýdaýyn...” ýa-da “Ýigidi gynanjyndan tana...”
Goja şeý diýdi-de, hasasyny tyrkyldadyp gidiberdi. Megerem, ol synçy nazary bilen sallanyp gelýän gyzyň meniň ýanyma gelýänini aňandyr. Onuň gözleriniň mawydygyndanmy özüme meňzäp duran ýaly boldy. Meniň ýüzüm gyzyp gitdi. Hakykatdanam, şol pursat meniň üçin, şol gyzyň gelmeginden uly şatlyk ýokdy...
- Hawa, dagy näme?! Biz hemmämiz şatlyk üçin doguldyk. Bunça bolanyna görä şahyryň indiki setirinem aýdyp goýberdim: “Şoň üçinem geçdik ine, şunça ýol.”
Şeýtdi-de, ýaşuly bilen gepimiz alyşdy gidiberdi. Ýöne biziň gürrüňimiz Gurbannazar Ezizowyň goşgulary hakynda bolmady. Gojanyň şonda aýdanlaryny başardygymdan kagyza geçirdim. Gepi uzatmazlyk üçin, öz jogaplarymy, garrynyň ýüz, göz, el hereketlerini ýazmadym. Belki, şondandyr ýazgym gepleşik görnüşinde däl-de, başga birhili boldy:
Sen şol arzyly, hemişe höwesinde gezilýän şatlyk hakynda pikir edip görüpmidiň? Hakykatdanam, şatlyk üçin geçdik, geçýäris, ýene näçe ýol geçmelem bolsa, hemmämiz taýýardyrys. Şatlyga her kim birhili düşünýär. Afrika ýurtlarynda açlykdan garny pökgi ýaly bolup giden, göziýaşly çagajyk üçin bir döwüm çörek tapmakdan uly şatlyk ýok. Seýilgähe ýüregi atygsap barýan ýigit üçin bolsa, söwer ýarynyň duşuşyga sallanyp, seýkin basyp gelýänini görmekden uly şatlyk ýok. Her kim birhili şatlanýar. Kim goňşusynyň şatlygyna goşulyp, iki bolup bilenok. Kimdir biri bolsa, kyn güne düşen bir bendäni görende içindäki şatlygyny zordan gizleýär. Käte adamyň şatlygy onuň hakyky ýüzüni görkezýän aýna meňzeýär. “Ýigidi dostundan tana” diýilýändir welin, “Ýigidi şatlygyndan tana” diýäýesiň gelip dur. Özüňi tanasyň gelse, otur-da nämäniň seni şatlandyrýandygy barada oýlanyber. Ýöne bu barada oýlanmak gaty aňsadam däldir. “Hakyky ýüzüňi görkezjek, gel” diýseler, bir bada tisgineniňi duýman galarsyň. “Kyýamat” diýýändirler, şo-da, meniň pikirimçe, hakyky ýüzüňi görkezilýän, nämä şatlanyp, nämä gynanyp ýaşandygyňy aýdylýan ýer bolsa gerek.
Dile geldi bile geldi. Şatlyk hakynda şeýle täsin rowaýatam bar.
Bir gün takwa, hudaýhon biri Bagdadyň bazaryna barypdyr. Onuň gözi şeýle keýpi kök, şadyýan, hiňlenen bolup duran birine düşüpdir. Takwa kişi öz ýanyndan: “Uly il gara güni, güzerany bilen başagaý, bu nämä şatlanýarka?” diýip pikir edipdir. Elbet saklanyp bilmändir, şadyýan pyýadanyň ýanyna baryp ondan keňpihonlugynyň sebäbini sorapdyr.
“Men şatlanman kim şatlansyn. Meniň şeýle bir gowy hojaýynym bar. Garnymy dürli tagamlardan doýurýar, egnime ýüpek parça geýdirýär. Ine saňa münseň bedew at. Aýlygym ertirden agşama başyny galdyrman büküdip oturan hatdadyňkydan bäş esse köp. Bar edýän işimem her gün hojaýynym üçin bazardan nohutly kişmişdir, almadyr engur, dürli-dümen miweleri almak. Onsoň, hany şatlanma-da göreýin.”
Bu jogaby eşden takwa agyr oýa çümüpdir. “Munuň hojaýyny ony işinden kowubam, egnindäki ýüpek parçany sypyryp alybam, iýdirip-içirenlerini burnundan getiribem biler. Emma meniň gullugyny edýän Ýaradanym hiç haçan beýle etmez. Oňa näçe köp, näçe çyn ýürekden gulluk etsem, şonça ahyretde köp sogaplar berer. Arzyly jennete salar. Emma şonda-da men şu hyzmatkärçe-de, Alla gulluk edýänime şatlanyp bilemok.” Şeýle pikir eden takwanyň Ýaradandan utanjyna ýüzi gyzarypdyr.
Hawa, biz şatlanmaly zadymyza şatlanyp bilýärismi? Ýadyňa düşýän bolsa, Mihail Şolohowyň“Olar Watan üçin söweşdiler” diýen filminde Wasiliý Şukşin elini silkip: “Dirimiň? Şoňa şatlan” diýýändir. Biz dogup gelýän Güni synlap “Hudaýa şükür. Ýene bir güni görmek nesip etdi” diýip şatlanmagy başarýarysmy?
Bizi gynandyrýan zatlaram bardyr. Olar medalyň arka tarapy. Gynanjyň, ýürekden gynanan ýerleriň barada özüň oýlan. “Sen maňa nämä gynanýandygyňy aýt, men seniň kimdigiňi aýdaýyn...” ýa-da “Ýigidi gynanjyndan tana...”
Goja şeý diýdi-de, hasasyny tyrkyldadyp gidiberdi. Megerem, ol synçy nazary bilen sallanyp gelýän gyzyň meniň ýanyma gelýänini aňandyr. Onuň gözleriniň mawydygyndanmy özüme meňzäp duran ýaly boldy. Meniň ýüzüm gyzyp gitdi. Hakykatdanam, şol pursat meniň üçin, şol gyzyň gelmeginden uly şatlyk ýokdy...
В этой группе, возможно, есть записи, доступные только её участникам.
Чтобы их читать, Вам нужно вступить в группу
Чтобы их читать, Вам нужно вступить в группу